V zadnjem tednu sta se za Pipistrelovo poslovanje zgodila dva izjemno pomembna dogodka, zaradi katerih si Ivo Boscarol, direktor in ustanovitelj Pipistrela, obeta strmo rast prodaje.
»Samo zaradi certifikata Evropske letalske agencije EASA za naše letalo virus SW, ki nam odpira trge 150 držav vključno z ZDA, bi šli lahko že letos prihodki od prodaje na več kot 20 milijonov evrov.« Lani so jih imeli 12,3 milijona evrov. Še pomembnejši pa bi bil lahko sporazum s Kitajci.
Minuli teden je EASA njegovemu ultralahkemu letalu virus SW na letalskem sejmu Aero v Friedrichshafnu podelil poln certifikat. To pomeni, da lahko letala, narejena tudi v Sloveniji, prodajajo v 150 držav, ki imajo z EASA podpisane sporazume, med njimi so tudi ZDA. Trg ZDA so sicer že oskrbovali iz njihovega podjetja v Italiji, kjer bodo kmalu odprli novo tovarno. Pred pridobitvijo polnega certifikata letala ni bilo mogoče uporabljati za komercialne namene, torej za turistične polete in šolanje pilotov. Certifikacija letala je trajala šest let, zanjo je bilo potrebnih več kot deset tisoč dokumentov, družbo pa je stala 2,5 milijona evrov. Ker je EASA Pipistrelu lani podelil certifikat pooblaščenega načrtovalca letal, naj bi zdaj tudi vsa druga njihova letala hitreje prišla do polnega certifikata.
Ta torek pa je Feng Dženglin, namestnik ministra za transport in direktor CAAC (Civil Aviation Authority of China), Pipistrelu podelil certifikate, da trije modeli njegovih letal ustrezajo vsem kitajskim predpisom. Z direktorjem agencije za civilno letalstvo Rokom Maroltom pa je podpisal še nov sporazum o vzajemnem priznavanju postopka certifikacije letal med Slovenijo in Kitajsko. Vse to bo omogočilo, da bo Pipistrel oziroma njegov zastopnik podjetje Flying Tigers tudi na Kitajskem lahko začel prodajati letala končnim kupcem. Od lanske jeseni je bilo mogoče registrirati in legalno leteti le z njihovim taurusom. Zdaj bo to omogočeno še za druga letala. Hao Danny Wu, direktor družbe Flying Tigers, napoveduje velik skok prodaje, saj se je lani jeseni s spremembo kitajske zakonodaje odprlo tudi tamkajšnje nebo za zasebne pilote. S tem so sicer začeli šele leta 2011. Kitajski trg malih letal je od takrat rasel za 30 odstotkov na leto, zdaj pa naj bi se odpiral še hitreje. To dokazujejo tudi načrti o gradnji letališč, na Kitajskem imajo trenutno okoli 300 letališč, kjer lahko pristanejo letala z do 24 potniki, do leta 2030 jih nameravajo zgraditi do 2.800.