Dragi bralci, Manager bo po novem izhajal šestkrat na leto, torej bo postal dvomesečnik. Naslednjič izidemo konec maja, potem septembra, novembra in decembra. Tako se je vodstvo časopisne hiše Finance odločilo zaradi strmega upada oglaševanja, ki ga tako kot tiskani mediji nasploh občuti tudi celotno naše podjetje. Kot veste, nekateri tudi iz lastnih izkušenj, je v tako globoki krizi treba ukrepati hitro, zamašiti vse luknje, iz katerih lahko uhaja denar, in preprečiti, da podjetje ne zaide v izgubo. Treba je tudi strniti vrste in se osredotočiti, da lahko vse tisto, kar ostane, preživi in pozneje znova zacveti.
Medije je udarila ne le splošna gospodarska kriza in specifična kriza v slovenskem okolju, ki njene posledice še potencira, ampak se v panogi tudi brez tega dogajajo prelomne spremembe, zaradi katerih si vsi razbijamo glavo, kako v bodoče s prodajo tistega, kar znamo in ljudje potrebujejo, tudi preživeti. Vsi vemo (čeprav se tega mogoče premalo zavedamo), da bi brez medijev tudi spletni iskalniki in družabni mediji, ki danes cvetijo in so klasičnim medijem ne glede na krizo odnesli levji delež oglaševanja, ostali brez pomembnega dela vsebine. Če bi ne bilo vsesplošne gospodarske krize, bi morda imeli čas rešitve iskati postopoma. Toda kriza je in časa ni. Najprej moramo dvigniti glavo iz vode in šele potem zaplavati proti obali, če se izrazim malo pesniško.
Managerju se ne odrekamo. Je butična revija, ki je tudi v zadnjih letih obdržala stabilno naklado, s čimer se še zdaleč ne morejo pohvaliti vsi. Vendar se moramo v celotnem podjetju prilagoditi okvirom, ki nam jih dopušča predvsem oglaševalski trg, brez katerega mediji še ne znamo preživeti. V šestih letnih tematskih izdajah (doslej jih je bilo na leto kar 17, poleg rednih mesečnih še pet tematskih izdaj Manager+), bomo strnili samo najboljše od najboljšega. Vsekakor ostajata tudi 100 najbogatejših Slovencev in decembrska izdaja z napovedmi za prihodnje leto. Letne naročnine bodo zaradi tega seveda ustrezno nižje kot doslej, sorazmerno z zmanjšanjem števila izdaj.
Naše uredništvo (sestavljeno večino časa iz treh pišočih urednic/novinark, v določenem obdobju tudi manj, in kroga rednih in zunanjih sodelavcev) je vložilo veliko truda v to, da bi se revija lotevala pravih tem, da bi bila zanimiva, poštena, koristna in navdihujoča. Zdaj bo uredništvo manjše, moja kolegica Bojana Humar bo na dnevniku Finance prevzela urejanje tedenske priloge Weekend, pred menoj, ki ostajam odgovorna urednica, pa je izziv, da vam dokažem, da bo Manager najmanj enako kot doslej vredno imeti in brati.
Ali me skrbi? Malce že, lagala bi, če bi zanikala; a predvsem se mi po glavi podijo ideje, kaj vam ponuditi v prihodnje. Pred dnevi sem po e-pošti po naključju klepetala z nekom, ki se ukvarja z motivacijo in pozitivnim razmišljanjem. In sva prišla do skupnega zaključka, da ljudje včasih znamo najti v sebi največ optimizma prav takrat, ko gredo stvari najslabše. V dobrih časih pogosto tarnamo, ker si to pač lahko privoščimo (stvari vseeno zadovoljivo tečejo naprej), ko pa smo v težavah, preprosto ni druge izbire, kot da mislimo samo na rešitve. Tako tudi jaz upam in verjamem, da boste ostali z nami - ker bomo tega preprosto vredni.
Op.: Aprilska številka revija Manager izide v petek, 5. aprila.