Kitajski mogotec spletne trgovine Jack Ma (oziroma njegova Alibaba) je vložil 200 milijonov dolarjev v nekaj manj kot štiri leta staro podjetje Snapchat z aplikacijo za slikovna sporočila, ki v nekaj sekundah izginejo. Družabno omrežje Pinterest s spletnimi tablami za pripenjanje članom všečnih slik pa je prejelo 376 milijonov dolarjev svežega kapitala različnih vlagateljev in pričakuje, da bo v kratkem pridobilo še skoraj pol toliko dodatnih naložb. Zanju je bil to že sedmi oziroma osmi krog naložb: Snapchat je doslej pridobil 845 milijonov, nekoliko starejši Pinterest pa 1,1 milijarde dolarjev.
Zanimivejša od samih zneskov je vrednost, na katero so vlagatelji ocenili podjetji ob vstopu v lastništvo. Pinterest trenutno cenijo na 11 milijard dolarjev, več kot dvakrat višje kot še pred 10 meseci. Snapchatov vzpon je še bolj impresiven, kajti Alibaba ga je ob vstopu ocenila že na 15 milijard dolarjev. Snapchatov souustanovitelj in direktor Evan Spiegel je zaslovel, ko je konec leta 2013 zavrnil trimilijardno nakupno ponudbo Facebooka, in trenutno kaže, da je bila njegova odločitev pravilna. Njihova aplikacija z izginjajočimi slikami in videoposnetki je najprej požela največ navdušenja med mladimi, njen uspeh pa gre verjetno pripisati tudi rastočemu zavedanju, da podobe, ki ostanejo trajno zabeležene na spletu, razkrivajo preveč zasebnosti in lahko njihove nosilce čez čas spravijo tudi v precejšnjo zadrego. Za dolgoročnejšo rast mladih podjetij, med katerimi smo videli že mnogo hitro ugaslih zvezd, pa je temeljnega pomena, kako znajo začetno uspešno idejo nadgraditi z novimi storitvam in poslovnimi modeli. Snapchat se očitne ne namerava zadovoljiti z najstniškimi navdušenci; od januarja denimo prek svoje aplikacije ponuja tudi vsebine več medijskih hiš, še pred tem pa je uporabnikom omogočil tudi opravljanje neposrednih medsebojnih plačil. Prav zadnje naj bi po mnenju opazovalcev najbolj pritegnilo zanimanje spletnega trgovca Alibaba. Tudi Pinterest išče nove storitve, s katerimi bi postal še vabljivejši za oglaševalce. Ena od novosti, ki jih po medijskih virih pripravlja za bližnjo prihodnost, bo na primer neposredna povezava pripetih slik z gumbom za nakup izdelka. Podjetje je od nedavnega nekoliko »v sorodu« tudi s Slovenci; januarja je namreč kupil ameriški start-up Kosei, katerega soustanovitelj je tudi naš rojak Jure Leskovec, sicer predavatelj na univerzi v Stanfordu. Kosei razvija storitev, ki pospešuje prodajo na podlagi personaliziranih priporočil izdelkov.