Mlado podjetje Print boks, ki ponuja samopostrežno tiskanje na avtomatih, je pred kratkim naredilo prvi korak v tujino: v Savski Arabiji so našli partnerja, ki bo uporabljal njihovo franšizo za storitev Printbox v zalivskih državah. Za začetek so njihove avtomate Printbox postavili na tamkajšnji univerzi Princess Nora, na kateri se šola 50 tisoč deklet. Podjetje, ki je doslej 90 odstotkov prihodkov ustvarilo v Sloveniji, se dogovarja še s potencialnimi franšiznimi poslovnimi partnerji v več drugih državah in na različnih celinah ter namerava razmerje obrniti v korist prodaje v tujini, pri čemer načrtuje, da bo delež prodaje v tujini že letos dosegel 40 odstotkov. V Nemčiji se med drugim dogovarjajo z nemškimi železnicami (Deutsche Bahn), ki bi printboxe postavile v vlake prvega razreda.
Printbox je podjetniška ideja profesorja ekonomske fakultete Aleša Vahčiča. V podjetju Print boks, ki ga vodi Aleš Glavan, ima nekaj manj kot petodstotni delež, skoraj 90 odstotkov pa je v lasti sklada tveganega kapitala DTK Murka, ki se je leta 2012 odločil idejo podpreti z vložkom 1,5 milijona evrov - zadnji del kapitala, 400 tisoč evrov, so vplačali letos marca.
Avtomati Printbox, ki so jih razvili sami, delujejo na predplačniški podlagi: uporabnik na avtomatu zakupi določeno število kreditov, ki jih lahko uporabi za tiskanje na kateremkoli od avtomatov. Zdaj jih imajo v Sloveniji 160, stojijo na fakultetah, v šolah, knjižnicah, trgovskih centrih in na drugih množično obiskanih mestih, nekateri tudi v poslovnih stavbah z več uporabniki, ki tako prihranijo strošek nakupa lastnih tiskalnikov. Avtomate so v Print boksu razvili sami in jih tudi sami sestavljajo, dele zanje izdelujejo v partnerskem podjetju. Svojo storitev predstavljajo kot svetovno novost, in sicer zato, ker poleg samega tiskanja uporabnikom ponujajo tudi hrambo podatkov in druge storitve v oblaku, je razložil vodja trženja Luka Jarc. Podobne storitve po njegovih besedah za zdaj ponuja le eno ameriško podjetje.
Širjenje v tujini so si zamislili prek oddajanja franšize, ker je to stroškovno in logistično učinkovitejši način. Lani je Print boks ustvaril 330 tisoč evrov prihodkov, skoraj enako kot leto prej, a se je njihov končni rezultat prvič končal z le minimalno izgubo. Prva leta so bila namreč obdobje velikih vlaganj v razvoj in postavitev avtomatov. Letos naj bi na račun tujih trgov prihodki zrasli za 30 do 40 odstotkov.