Manager

Kako bo širitev prekopa Panama preobrnila trgovinske poti

Izpostavljamo

FINANCE
Manager
Pogled v 2024 - gospodarske napovedi na enem mestu
Manager
ManagerRedakcija Finance Managerja Pogled v 2024 - gospodarske napovedi na enem mestu
FINANCE
Manager
TOP 101 na enem mestu
Manager
ManagerBojana Humar TOP 101 na enem mestu

Kdo je prvi med največjimi in najboljšimi, kdo je presenečenje med novinci, kdo je z devetimi zaposlenimi ustvaril 80 milijonov dobička, kdo bo letos vlagal in zaposloval, kdo je skopal največjo luknjo …

31.03.2016 22:30
Čas branja: 1 min
Kako bo širitev prekopa Panama preobrnila trgovinske poti
V zadnjih letih so zaradi širitve panamskega prekopa intenzivno poglabljali tudi pristanišča ob vzhodni ameriški obali.

Razširjeni prekop Panama bodo odprli 26. junija, je prejšnji teden napovedal Jorge Quijano, upravitelj Canal Authority.

To je približno dve leti pozneje od sprva napovedanega odprtja, ki bi moralo biti že ob stoletnici odprtja prekopa leta 2014. Tako kot je pogosto pri velikih projektih, jim je uspelo krepko preseči načrtovani proračun. Končna cena širitve bo skoraj pet milijard evrov (5,3 milijarde dolarjev). Večino gradbenih del in namestitev zapornic za vodo naj bi končali do konca maja, sledila bo faza testiranja zapornic - spomnimo, ladje je treba dvigniti na 26 metrov nadmorske višine, kjer je jezero Gatun, nato pa jih spet spustiti.

5,3

milijarde dolarjev bo stala širitev prekopa Panama, odprtje pa bo dve leti pozneje od sprva napovedanega.

Prekop, ki povezuje Atlantik s Tihim oceanom, je dolg 77 kilometrov, odprli so ga leta 1914 in še danes sodi med inženirska čudesa sveta. Začetek del pri širitvi prekopa so sicer napovedali že leta 2007. Po razširjenem prekopu bodo lahko večje ladje med vzhodnoameriško obalo in Azijo priplule skoraj dva tedna hitreje kot zdaj, ko plujejo skozi Sueški prekop. Razširjen prekop bo omogočal prehod kontejnerskih ladij z do 12.600 zabojniki, to je skoraj trikrat več kot zdaj, omogočena pa bo tudi plovba tankerjev z utekočinjenim naftnim plinom. To bi utegnilo precej spremeniti globalne oskrbovalne verige. Zaradi širitve prekopa so v zadnjih letih intenzivno poglabljali in pripravljali pristanišča na vzhodni ameriški obali za sprejem večjih ladij - vse od pristanišč v karibskem morju do pristanišč na severovzhodu Kanade. Leta 2013 so v Nikaragvi napovedali gradnjo konkurenčnega prekopa, 50-letno koncesijo je dobilo podjetje najbogatejšega Kitajca Vang Džinga. Projekt naj bi stal 50 milijard dolarjev, vendar za zdaj še niso začeli resno delati, čeprav naj bi dela končali v petih letih. Če pa bi jim v Nikaragvi uspelo, bi Panami odškrtnili približno tretjino prometa, ker so bližje velikim trgom.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
OGLAS
FINANCE
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu?

Sončne elektrarne nudijo podjetjem cenovno ugodno, trajnostno in zanesljivo oskrbo z energijo, kar pomembno zmanjšuje stroške, še...

FINANCE
Transport in logistika
150 let Sueškega prekopa: kaj plovna pot pomeni za svetovno trgovino, za Egipt in za Luko Koper
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija 150 let Sueškega prekopa: kaj plovna pot pomeni za svetovno trgovino, za Egipt in za Luko Koper 1

150 let Sueškega prekopa: zaračunavanje prehoda skozi Sueški prekop Egipčanom prinese približno pet milijard evrov na leto

FINANCE
Transport in logistika
Infrastruktura za priklop ladij na elektriko v Luki Koper bo stala 63 milijonov evrov
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija Infrastruktura za priklop ladij na elektriko v Luki Koper bo stala 63 milijonov evrov

Dekarbonizacija pristanišč: v Luki Koper bodo morali postopno zgraditi skladišča za utekočinjeni zemeljski plin in pripraviti infrastrukturo za priklop ladij na elektriko

Moje finance
Razno
Pustila sem faks in odšla v ZDA prodajat kokice
Moje finance
RaznoSabina Rednak Stana Pustila sem faks in odšla v ZDA prodajat kokice

Najprej sem v ZDA prodajala pokovko, nato sem si poiskala še delo sobarice. V treh mesecih sem zaslužila okoli 4.500 evrov. Potem sem mesec dni raziskovala Kalifornijo. Še sreča, da sem obesila študij, ki me ni zanimal, na klin in po zaslugi izkušnje v ZDA našla sebe ter ugotovila, kaj hočem početi v življenju.

FINANCE
Nova revija Finance: panoge prihodnosti
PRO
Finance
NOVA REVIJA FINANCE
Finance PRO Nova revija Finance: panoge prihodnosti (PRO)

Vabljeni v zakulisje šestih prepletenih panog prihodnosti

FINANCE
Transport in logistika
Izpad oskrbe z gorivom v Trstu in Kopru zaradi suma na mafijske posle. Kako velika težava je to za ladjarje?
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija Izpad oskrbe z gorivom v Trstu in Kopru zaradi suma na mafijske posle. Kako velika težava je to za ladjarje?

Tržaška prefektura je 29. decembra izdala prepoved za družbo Depositi Costieri zaradi suma povezanosti z mafijo; rešitve po tednu dni še niso našli

FINANCE
Manager
Kaj morate vedeti o kitajski svilni poti in kje je na njej Slovenija
Manager
ManagerNataša Koražija Kaj morate vedeti o kitajski svilni poti in kje je na njej Slovenija 4

Te dni so Kitajci opravili še en strateški nakup v Evropi, Cosco bo širil terminal v belgijskem pristanišču. V Sloveniji je Kitajce (neuspešno) zanimala Luka Koper, zdaj naj bi načrtovali širitev mariborskega letališča za 660 milijonov evrov, vendar so nastale podobne težave kot pri progi Beograd–Budimpešta: EU zahteva spoštovanje pravil javnega naročanja.

FINANCE
Vlagatelj Maks
Maksov piknik vlagateljev: resna vlagateljska vprašanja ob sproščenem ozračju