Prometni ministri EU, ki so se v četrtek sešli v Amsterdamu, so imeli na pobudo evropske komisarke za promet Violete Bulc na mizi za glavno temo: gladko uvedbo samovozečih vozil v Evropi.
Za razvoj samovozečih in pametnih transportnih sistemov je nujno najprej uskladiti zakonodajo med državami. »Evropa bo prva, ki bo uvedla povezana in samovozeča vozila,« že nekaj časa napoveduje evropski komisar za digitalno ekonomijo in družbo Günther Oettinger. Kakšen je načrt? Podjetja, ki se ukvarjajo s tehnologijami za podporo avtopilotni vožnji, naj bi se povezala v čezmejna omrežja. Za začetek mora svojo nalogo opraviti tudi evropska komisija, ki mora določiti tehnične, finančne in zakonodajne okvirje za razvoj. Kako so pripravljena telekomunikacijska omrežja za prenos velike količine podatkov? Precej storitev za povezano vožnjo je mogoče podpreti že na zdajšnjih 4G-omrežjih, čeprav bo za nekatere nujno počakati na omrežja 5G. Do poletja naj bi v EU predstavili konkreten akcijski načrt, skupaj s časovnim načrtom. Osrednja točka samovozečih vozil je internetna povezava, ki naj bi bila vgrajena v vsa vozila in omogoča gladek prehod in prenos podatkov med regijami in državami. Različni proizvajalci zdaj to rešujejo po svoje, denimo v avtomobile vgrajujejo SIM-kartice ter sami zbirajo in obdelujejo podatke. Za zdaj je še precej neznank glede lastništva teh podatkov in varovanja zasebnosti.
Na Nizozemskem so že sprejeli zakonodajo, ki omogoča testiranje samovozečih vozil, zato se bodo ministri po srečanju testno vozili z 20 polavtomatskimi in avtomatskimi vozili. Za dodatek: te dni po Nizozemski že vozi konvoj 12 samovozečih tovornjakov, ki preizkušajo vožnjo v konvojih, kar naj bi bila prihodnost cestnega tovornega prometa. V testni projekt je povezanih šest evropskih proizvajalcev tovornih vozil: DAF, Daimler, Iveco, MAN, Scania in Volvo.
Tehnologijo za delno samovozeče avtomobile že ponujajo pri Fordu, BMW, Mercedesu, Tesli in še nekaterih proizvajalcih, bolj intenzivno pa naj bi se samovozeča vozila razširila v sredini prihodnjega desetletja. Pred tem se bo treba dogovoriti, kdo odgovarja v primeru nesreč, zagotoviti varnost pred kibernetskimi vdori ter odgovoriti še na nekaj vprašanj o zasebnosti in varnosti.