Manager

Priprave na skupno evropsko zakonodajo za samovozeča vozila

Izpostavljamo

FINANCE
Manager
Pogled v 2024 - gospodarske napovedi na enem mestu
Manager
ManagerRedakcija Finance Managerja Pogled v 2024 - gospodarske napovedi na enem mestu
FINANCE
Manager
TOP 101 na enem mestu
Manager
ManagerBojana Humar TOP 101 na enem mestu

Kdo je prvi med največjimi in najboljšimi, kdo je presenečenje med novinci, kdo je z devetimi zaposlenimi ustvaril 80 milijonov dobička, kdo bo letos vlagal in zaposloval, kdo je skopal največjo luknjo …

14.04.2016 22:30
Čas branja: 1 min
Priprave na skupno evropsko zakonodajo za samovozeča vozila
Te dni po Nizozemski vozi konvoj 12 samovozečih tovornjakov, ki testirajo tehnologijo prihodnosti. V projekt je povezanih šest evropskih proizvajalcev tovornjakov. Foto: Daimler A

Prometni ministri EU, ki so se v četrtek sešli v Amsterdamu, so imeli na pobudo evropske komisarke za promet Violete Bulc na mizi za glavno temo: gladko uvedbo samovozečih vozil v Evropi.

Za razvoj samovozečih in pametnih transportnih sistemov je nujno najprej uskladiti zakonodajo med državami. »Evropa bo prva, ki bo uvedla povezana in samovozeča vozila,« že nekaj časa napoveduje evropski komisar za digitalno ekonomijo in družbo Günther Oettinger. Kakšen je načrt? Podjetja, ki se ukvarjajo s tehnologijami za podporo avtopilotni vožnji, naj bi se povezala v čezmejna omrežja. Za začetek mora svojo nalogo opraviti tudi evropska komisija, ki mora določiti tehnične, finančne in zakonodajne okvirje za razvoj. Kako so pripravljena telekomunikacijska omrežja za prenos velike količine podatkov? Precej storitev za povezano vožnjo je mogoče podpreti že na zdajšnjih 4G-omrežjih, čeprav bo za nekatere nujno počakati na omrežja 5G. Do poletja naj bi v EU predstavili konkreten akcijski načrt, skupaj s časovnim načrtom. Osrednja točka samovozečih vozil je internetna povezava, ki naj bi bila vgrajena v vsa vozila in omogoča gladek prehod in prenos podatkov med regijami in državami. Različni proizvajalci zdaj to rešujejo po svoje, denimo v avtomobile vgrajujejo SIM-kartice ter sami zbirajo in obdelujejo podatke. Za zdaj je še precej neznank glede lastništva teh podatkov in varovanja zasebnosti.

Na Nizozemskem so že sprejeli zakonodajo, ki omogoča testiranje samovozečih vozil, zato se bodo ministri po srečanju testno vozili z 20 polavtomatskimi in avtomatskimi vozili. Za dodatek: te dni po Nizozemski že vozi konvoj 12 samovozečih tovornjakov, ki preizkušajo vožnjo v konvojih, kar naj bi bila prihodnost cestnega tovornega prometa. V testni projekt je povezanih šest evropskih proizvajalcev tovornih vozil: DAF, Daimler, Iveco, MAN, Scania in Volvo.

Tehnologijo za delno samovozeče avtomobile že ponujajo pri Fordu, BMW, Mercedesu, Tesli in še nekaterih proizvajalcih, bolj intenzivno pa naj bi se samovozeča vozila razširila v sredini prihodnjega desetletja. Pred tem se bo treba dogovoriti, kdo odgovarja v primeru nesreč, zagotoviti varnost pred kibernetskimi vdori ter odgovoriti še na nekaj vprašanj o zasebnosti in varnosti.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
FINANCE
Avto
Delavci leta, med lahko in težkokategorniki
Avto
AvtoMiloš Milač Delavci leta, med lahko in težkokategorniki

Kateri so letošnji kandidati za tovorno in dostavno vozilo leta ter kako bo potekal izbor. Zmagovalce bomo razglasili 16. maja na posestvu Lambergh, skupaj s podelitvijo nagrad za poslovni avtomobil leta.

FINANCE
Transport in logistika
(Analiza) Kako so se premešale karte na trgu gospodarskih vozil
Transport in logistika
Transport in logistikaBoštjan Paušer (Analiza) Kako so se premešale karte na trgu gospodarskih vozil

Mercedes je doslej vrsto let vztrajal na prvem mestu, lani sta ga prehitela Volvo in Man, ki sta oba povečala prodajo za 11 odstotkov

FINANCE
Avto
(grafi) Slovenski trg gospodarskih vozil na steroidih
Avto
AvtoBoštjan Paušer (grafi) Slovenski trg gospodarskih vozil na steroidih

Med gospodarskimi vozili je najbolj zrasel razred dostavnikov – za kar 32 odstotkov. Polletna prodaja je že skoraj dosegla številko šest tisoč.

FINANCE
Nova revija Finance: panoge prihodnosti
PRO
Finance
NOVA REVIJA FINANCE
Finance PRO Nova revija Finance: panoge prihodnosti (PRO)

Vabljeni v zakulisje šestih prepletenih panog prihodnosti

FINANCE
Avto
Dostavni zmagovalec je MAN TGE, tovorni pa DAF XF/CF
Avto
AvtoMiloš Milač Dostavni zmagovalec je MAN TGE, tovorni pa DAF XF/CF

Zmagovalce v obeh kategorijah smo dobili s pomočjo novinarskega ocenjevanja in ocen uporabnikov tovrstnih vozil – prevoznikov

FINANCE
Avto
Zvezde izbora PAL 2018, Desusove limuzine in Kitajska
Avto
AvtoMiloš Milač Zvezde izbora PAL 2018, Desusove limuzine in Kitajska

Zvezdniški teden so zaznamovale znamke Mercedes-Benz, Volkswagen, Nissan in Škoda, poleg teh pa še tovorna MAN in DAF. Desusova ministra si kupujeta limuzini že za naslednji mandat, a vprašanje je, kdo ju bo vozil. Tu je spet Kitajska, ali s kakovostjo izdelave avtov že prehiteva Evropo? V pismu še kopica drugih novic, vabljeni k branju.

FINANCE
Avto
Avtomatizacija v logistiko prinaša milijardne prihranke
Avto
AvtoBoštjan Paušer Avtomatizacija v logistiko prinaša milijardne prihranke

S samovozečimi dostavnimi vozili bi lahko skupne stroške znižali za 50 odstotkov ob hkrati krajših postankih in večji izkoriščenosti; po svetu bi lahko v logistiki s tem dolgoročno ustvarili do sto milijard evrov dodane vrednosti na leto