Avtomobilsko industrijo pretresa nov škandal. Mitsubishi, po tržni vrednosti šesto največje japonsko avtomobilsko podjetje, je priznal goljufanje na testih porabe goriva.
Da bi prikazali manjšo porabo od dejanske, so testiranje vozil izvajali neustrezno in drugače, kot je zahtevala japonska zakonodaja. Zaposleni so namerno prirejali tlak v pnevmatikah, preveč napolnili gume in tako dosegli manjšo porabo. Javno objavljeni podatki so kazali od pet do deset odstotkov manjšo porabo goriva od resnične.
Pri Mitsubishiju so sprva pojasnili, da je problematičnih 625 tisoč vozil. Med temi je 157 tisoč manjših avtomobilov eK wagon in eK space ter 468 tisoč vozil dayz in dayz roox, ki so jih v podjetju od junija 2013 proizvedli in dobavljali za Nissan in so naprodaj le na Japonskem.
To sredo pa so v Mitsubishiju priznali, da pri testih o izpustih na domačem trgu goljufajo že od leta 1991. V le nekaj dneh po izbruhu škandala je vrednost delnic tega avtomobilskega proizvajalca upadla za 50 odstotkov.
Dosedanje ugotovitve o prirejanju rezultatov izpustov zadevajo le japonski trg. Že prejšnji petek pa so napovedali, da bodo preiskavo naredili tudi za vozila, ki so bila narejena za druge trge.