Največji svetovni pivovar Anheuser-Busch InBev (AB InBev), ki ima okoli 21 odstotkov trga, še ne more pod svojo streho spraviti SABMillerja, katerega prevzem je napovedal novembra lani.
milijard evrov se giblje ocenjena vrednost pivovarn, ki jih AB InBev mora prodati v vzhodni Evropi, preden bo lahko nazdravil prevzemu SABMillerja.
Evropski varuh konkurence namreč za prižig zelene luči zahteva, da odproda pivovarne v vzhodni Evropi. Da bi lahko izpeljali prevzem, »težak« kar okoli sto milijard evrov, se je AB InBev že dogovoril z japonskim Asahijem, da odkupi tri SABMillerjeve znamke za približno 2,6 milijarde evrov, zdaj pa prodaja še tovarne na Češkem, Poljskem, Madžarskem, Slovaškem in v Romuniji. Ocene skupne vrednosti teh naložb se gibljejo od 2,6 do šest milijard evrov. S tem bodo naprodaj tudi nekatere najpomembnejše blagovne znamke na posameznih trgih, kot sta Pilsner Urquell na Češkem in Dreher na Madžarskem.
Če bi se za nakup pivovarn v svežnju potegoval lastnik laške pivovarne Heineken ali Carlsberg, bi utegnil trčiti ob podobne zahteve Bruslja kot AB InBev, opozarjajo poznavalci, ki med možnimi kupci omenjajo Asahi.