Teroristi ne bodo spremenili navad potnikov, toda letalske družbe se bodo odzvale z znižanjem cen, da bi ljudje še leteli, je izjavil šef irskega nizkocenovnega letalskega prevoznika Ryanair ta teden, ko je predstavil rezultate svoje družbe v minulem poslovnem letu, ki se je končalo marca. V Ryanairu so še samozavestno dodali, da »bodo v vsaki cenovni vojni zmagali«.
Njihovi rezultati v zadnjem poslovnem letu so bili bleščeči: Ryanair je ob 18 odstotkih več potnikov ustvaril 6,54 milijarde evrov prihodkov, kar je 16 odstotkov več kot v letu prej, čisti dobiček pa se je povečal za 43 odstotkov, na 1,24 milijarde evrov.
Toda v Ryanairu so hkrati povedali, da so v zadnjem trimesečju morali zaradi strahu pred terorizmom odpovedali 500 poletov. Za nadaljnjo rast števila potnikov se bo treba bojevati; napovedali so, da se bo povprečna cena njihovih poletov to poletje znižala za sedem odstotkov. Ob tem še vedno pričakujejo devetodstotno rast prometa, kar je sicer skromnejša rast kot v minulem letu, ko se je število potnikov povečalo za 18 odstotkov. Znižanje si bodo lahko privoščili tudi zaradi cenejšega goriva.
Pred Ryanairom je nadaljnje zniževanje cen ta mesec napovedal britanski Easyjet, ki je po lastnih navedbah v zadnjega pol leta cene v povprečju že spustil za šest odstotkov. Easyjet se sicer trenutno ne more pohvalili z dobrim poslovanjem; v prvi polovici poslovnega leta so jim prihodki zrasli za pičlega 0,3 odstotka, ob tem pa so imeli 24 milijonov funtov (31,5 milijona evrov) izgube, ki pa je bila delno tudi posledica tečajnih sprememb. Brez teh bi imeli pet milijonov funtov dobička, kar pa je še vedno manj kot v istem obdobju lani, ko so ga ustvarili sedem milijonov funtov.