Savdskoarabski državni sklad je vložil 3,5 milijarde dolarjev (3,14 milijarde evrov) v ameriškega ponudnika aplikacij za prevoze Uber in pridobil petodstotni delež.
To je doslej največja posamična naložba v Uber in ena največjih sploh v katerikoli start-up, ki ni na borzi, je pa tudi doslej največja posamična naložba savdskega sklada kot eden od korakov te države v strategiji razpršitve naložb v dejavnosti zunaj naftne industrije. Direktor sklada Jasir Alrumajan bo po naložbi dobil tudi mesto v Uberjevem upravnem odboru.
milijarde dolarjev je v Uber vložil savdskoarabski državni sklad.
Ob naložbi Savdijcev je bil Uber ovrednoten na enako vrednost kot doslej, to je 62,5 milijarde dolarjev (54,5 milijarde evrov). Ob tej priložnosti so v New York Timesu primerjali njegovo vrednost z ameriškimi proizvajalci avtomobilov: Uber je vreden 10 milijard dolarjev več kot Ford, 20 milijard več kot General Motors in dvakrat več kot Tesla.
Nasploh so ponudniki aplikacij za prevoze vroče blago. Uberjev največji svetovni tekmec, kitajski Didi, končuje naložbeni krog, v katerem namerava zbrati 3,5 milijarde dolarjev svežega kapitala. Pred mesecem dni je vanj vložil milijardo dolarjev ameriški Apple; da je pravici zadoščeno, imajo tudi Kitajci naložbo v ameriškem Uberju - lani ga je z 1,2 milijarde dolarjev podprl kitajski iskalnik Baidu. Ameriški Lyft pa se lahko tudi pohvali z naložbo iz Savdske Arabije; konec prejšnjega leta je, kot navaja Bloomberg, princ Alvaled bin Talal vanj vložil najmanj sto milijonov dolarjev.
S tovrstnimi podjetji se vse raje povezujejo tudi »klasična« podjetja, in to ne samo iz vrst avtomobilske industrije; te dni je na primer ameriški trgovec Walmart naznanil pilotni projekt dostave blaga v sodelovanju z Uberjem in Lyftom. Zanja novica - uradno še nepotrjena - pa je, da se Fiat Chrysler pogovarja z Uberjem o sodelovanju pri načrtovanih samovozečih avtomobilih. Fiat Chryler je pred mesecem dni že sklenil dogovor z Googlom o izdelavi 100 majhnih avtonomnih potniških dostavnih vozil (minivan).