Microsoft bo za 26 milijard dolarjev oziroma za 196 dolarjev za delnico kupil LinkedIn, upravljavca največjega poslovnega omrežja na svetu. Posel, ki ga morajo potrditi še delničarji obeh družb in regulatorji, naj bi bil končan do konca leta. Vrednost delnice LinkedIna je po objavi novice v ponedeljek zrasla za 48 odstotkov. Dogovor sicer predvideva, da bo LinkedIn ohranil svojo znamko in ponudbo, njegov glavni izvršni direktor Jeff Weiner pa bo po novem poročal Microsoftovemu šefu Satyi Nadelli.
Analitiki ocenjujejo, da najnovejša pridobitev Microsoftu prinaša ključen del v razvoju spletnih storitev v oblaku, namenjenih podjetnikom in podjetjem. Ameriški proizvajalec programske opreme ima po besedah Nadelle namreč dostop do uporabnikovih stikov in koledarjev prek spletne pošte Outlook in drugih poslovnih orodij, LinkedIn s svojimi 433 milijoni uporabnikov (od tega jih je dobrih sto milijonov mesečno aktivnih) pa do uporabnikove biografije in poslovne mreže. »S povezavo teh podatkov lahko ob pomoči umetne inteligence oziroma digitalnih osebnih pomočnikov, kot je Microsoftova Cortana, pride do povsem novih funkcionalnosti,« je razloge za nakup pojasnil Nadella.
Nekateri poznavalci industrije so sicer prepričani, da Microsoft tega omrežja ne kupuje (samo) zaradi povezovanja spletne pošte in drugih podobnih izdelkov za povečanje produktivnosti s kopico podatkov o LinkedInovih uporabnikih, ampak ima pri tem predvsem v mislih ogromen trg kupcev sistemov za upravljanje strank (tako imenovani CRM-sistemi). Na tem področju je doslej prevladoval ameriški Salesforce, ki ga je Microsoft lani snubil za slabih 50 milijard dolarjev, a neuspešno. »Če bo Microsoftu uspelo povezati lasten CRM-sistem Dynamics, Office 365 in LinkedIn, bo ustvaril zelo atraktiven paket storitev za podjetja,« pišejo pri Business Insiderju. Pri Microsoftu pričakujejo, da se jim bo z LinkedInom odprlo za 315 milijard dolarjev novih priložnosti na trgu.
Oddahnili pa so si najbrž tudi v Linkedinu, kjer so lani imeli izgube kar za 166 milijonov dolarjev, v prvem četrtletju letos pa za 46 milijonov. Glavna težava naj bi bila v poslovnem modelu, ker želi LinkedIn biti hkrati družabno omrežje in softversko podjetje, kar je po mnenju poznavalcev nezdružljivo.
Prevzem LinkedIna je za Microsoft daleč največji in tretji največji sploh v tehnološki industriji doslej.