Družba Avantcar je v Ljubljani zagnala program car sharinga oziroma kratkoročnega najema avtomobilov. Te je mogoče rezervirati prek aplikacije, najeti tudi za nekaj ur in jih oddati na različnih lokacijah. »V programu bomo imeli avtomobile različnih znamk, skupno jim bo le to, da bo vse gnal zgolj električni motor,« pravi Matej Čer, prokurist ljubljanskega podjetja, ki se sicer ukvarja z izposojo avtomobilov (rent-a-car) in različnimi rešitvami na področju mobilnosti.
milijona avtomobilov je zdaj v Evropi vključenih v različne programe car sharinga, leta 2021 pa jih bo po napovedih že 14 milijonov
Čer s projektom sledi smernicam, ki so v Evropi že skoraj dve desetletji. Tudi avtomobilski proizvajalci priznavajo, da zadnji generaciji mladih kupcev ni več toliko do lastništva avtomobila kot zdajšnji in prejšnjim. Da je gneča v velemestih vse večja, parkirišča vse redkejša in dražja, kar spreminja dojemanje mobilnosti. Zato se je že leta 2000 v Angliji pojavil City Car Club, ki uporabnikom omogoča najem avta po urah, kadar ga pač potrebujejo. Danes ima v voznem parku že več kot tisoč avtomobilov. Sledili so podobni sistemi, hkrati pa so lastne programe souporabe avtomobilov ustvarili tudi sami avtomobilski proizvajalci.
Po ugotovitvah raziskovalne družbe Boston Consulting Group (BCG) se bo sistem izposoje v prihodnje še bolj razmahnil. Število uporabnikov se bo v svetu z zdajšnjih 5,8 milijona do leta 2021 povečalo na 35 milijonov. Vodilno mesto pri delitvi avtomobilov naj bi si izbojevala Azija s 15 milijoni uporabnikov, v Evropi pa bo isto leto v programu car sharinga krožilo 14 milijonov osebnih avtomobilov (zdaj 2,1 milijona), v ZDA pa le šest milijonov.
Letos bodo podjetja za kratkoročno izposojo v svetu ustvarila 0,65 milijarde evrov prihodkov, leta 2021 pa že 4,7 milijarde. Z uvedbo avtonomnih vozil po letu 2020, gre za avtomobile s tehnologijo, ki bo omogočala samostojno vožnjo brez voznika, se bo število vozil v programih car sharinga še hitreje povečevalo, še ugotavlja BCG.