Kitajski Didi Chuxing, največji ponudnik za skupinske prevoze v državi, je zaključil finančno rundo, v kateri je skupno zbral kar 7,3 milijarde dolarjev. Zadnja investicija v krogu, zaprtem ta teden, znaša 4,5 milijarde dolarjev. Med investitorji so tudi Apple, zavarovalnica China Life Insurance in finančni del spletne tržnice Alibaba. Poleg tega so Kitajci pridobili še sindicirano posojilo v višini 2,5 milijard dolarjev.
Kitajski start-up naj bi bil glede na zadnjo finančno injekcijo vreden 28 milijard dolarjev, poroča Wall Street Journal. Didi Chuxing je na ta način na svetovni lestvici samorogov (start-upov, vrednih vsaj milijardo dolarjev) prehitel Airbnb in po novem zaseda tretje mesto. Pred njim se po tovrstnem kazalniku uvrščata le kitajski proizvajalec poceni pametnih telefonov Xiaomi (46 milijard) in Uber (68 milijard).
Prav Uber je glavni tekmec Didi Chuxinga na kitajskem trgu, kjer pa ima slednji še vedno večji tržni delež, s svežim denarjem pa bi ga po oceni poznavalcev lahko še povečal. Uberjev kitajski del posla je glede na podatke analitikov pri Dow Jones VentureSource vreden 8,2 milijarde dolarjev. Obe podjetji sicer trdita, da sta krepko znižali stroške na kitajskem trgu - te so še pred letom dni napihovale subvencije voznikom in popusti vozačem. Uber danes trdi, da so stroške znižali za 80 odstotkov, Didi pa, da so dosegli dobičkonosnost v 200 od 400 mest, v katerih so prisotni. V vsakem primeru pa tako Uber kot Didi še vedno delata minus.
Nora igra milijard se torej nadaljuje. V zadnjem letu in pol je Uber zbral 8,8 milijarde dolarjev (skupno 11,5 milijarde), Didi pa 7,9 milijarde oziroma (skupno 9,6 milijarde dolarjev).