Junija so v IT-podjetju Dewesoft, ki izdeluje natančne merilne naprave za uporabo v najrazličnejših industrijah in programsko opremo zanje, izpeljali prvo prodajo deležev zaposlenim. Kot je povedal direktor Andrej Orožen, se je za nakup odločilo več kot 30 zaposlenih, skupaj so odkupili dobre tri odstotke podjetja, za kar so plačali 484 tisoč evrov.
Za postopno vključevanje zaposlenih so se v Dewesoftu odločili pred letom dni in so v tem času izdelali postopke. Vsako leto bodo lahko zaposleni odkupili deleže v vrednosti izplačanih nagrad za uspešnost v prejšnjem letu. Letos so zaradi velikega povpraševanja naredili izjemo in so zaposlenim omogočili, da kupijo tudi večji delež, vse do vrednosti nagrade, ki so jo prejeli v zadnjih dveh letih. »Dolgoročno je v odkup ponujeno celo podjetje. Ni zgornje meje še dovoljenega lastništva,« je povedal Orožen. Kar z drugimi besedami pomeni, da se bo delež ustanoviteljev, to sta Jure Knez s 75-odstotnim in Andrej Orožen z 18-odstotnim deležem, zmanjševal. »Moj dolgoročni cilj je, da čez 20 let ne bi bil več lastnik in da bodo lastniki tisti zaposleni, ki bodo peljali podjetje naprej,« je dejal Jure Knez v marčnem intervjuju za Manager (Dewesoft zaposlene poceni pripušča v lastništvo).
Vključevanje zaposlenih v lastništvo, kar je sodoben pristop, močno uveljavljen pri tehnoloških podjetjih v tujini, je le ena od novosti, ki jih uvajajo v Dewesoftu in zaradi katerih je revija Manager ustanoviteljem in direktorjema Juretu Knezu in Andreju Orožnu namenila svoje letošnje priznanje managerski izziv, ki ga podeljujemo za impresivne načrte (obrazložitev smo objavili konec marca: Jure Knez in Andrej Orožen prodajata Dewesoft zaposlenim in dobita priznanje za managerski izziv 2016). Poleg tega v Trbovljah ustanavljajo podjetniški pospeševalnik Katapult, v lastnem poslovanju pa uvajajo ne le nove izdelke, temveč tudi nove poslovne modele in nadaljujejo skokovito rast. Priznanje smo jima podelili to sredo na Konferenci slovenskih izvoznikov, ki jo je organizirala Poslovna akademija Časnika Finance.