Koncern Volkswagen bi moral po aferi zaradi prevare pri meritvah izpušnih plinov evropskim strankam plačati enako odškodnino kot tistim v ZDA, je za Welt am Sonntag dejala evropska komisarka Elzbieta Bienkowska. Dodala je, da bi bilo nepravično, da bi oškodovani v Evropi dobili manjše odškodnine zaradi drugačnega sodnega sistema.
Volkswagen je namreč ta teden v ZDA privolil v več kot 13 milijard evrov vredno odškodnino (14,7 milijarde dolarjev), kar vključuje ponudbo za odkup spornih vozil (skupaj jih je bilo v ZDA 475 tisoč) po ceni pred izbruhom škandala in od 5.100 do 10 tisoč dolarjev (od 4.600 do devet tisoč evrov) odškodnine vsakemu kupcu, odvisno od starosti avtomobila.
Spomnimo, januarja je Volkswagen že zavrnil zahtevo komisarke, da evropskim kupcem spornih avtomobilov ponudi odškodnino, češ da za to ni osnove. Namesto tega naj bi na vozilih odpravil sistem, ki je omogočal prevare.
Toda pred dvema tednoma je sodišče v Avstriji sprejelo prvo odločitev v aferi Volkswagen, je poročala tiskovna agencija STA, sklicujoč se na avstrijsko tiskovno agencijo. Neki kupec iz Gornje Avstrije, ki je tožil trgovca, sme svoj avto vrniti in bo v zameno prejel povrnjen večji del kupnine. Sodišče je sledilo njegovemu zatrjevanju, da avtomobila ne bi kupil, če bi vedel za manipulacije z izpušnimi plini.
VW je jeseni priznal, da je sporno programsko opremo vgradil v 11 milijonov vozil po vsem svetu. Slovenske tablice, smo pisali ob izbruhu afere, ima 34.291 takih avtomobilov.