Šef japonskega proizvajalca avtomobilskih zračnih blazin Takata, Šigehisa Takada, je ta teden končno napovedal odstop. V zgodovino se bo zapisal kot eden najtrdovratnejših direktorjev; od odkritja, da so imele njihove zračne blazine smrtno nevarno napako, so namreč minila že tri leta.
Volkswagnova goljufija s škodljivimi izpusti se kljub nesporni škandaloznosti v primerjavi z razsežnostmi afere podjetja Takata zdi skorajda malenkost. Njihove zračne blazine so - domnevno zaradi rjavenja - ob sprožitvi izstrelile plastične in kovinske delce s takšno močjo, da so potnike lahko močno poškodovale; samo v ZDA so do zdaj zaradi tega našteli 10 smrtnih žrtev. Po dozdajšnjih podatkih je te blazine vgrajevalo 14 svetovnih proizvajalcev avtomobilov, ki so zaradi tega odpoklicali na milijone že prodanih vozil. Ta ponedeljek so iz Honde sporočili, da je v Maleziji umrl voznik avtomobila, v katerem se je po manjšem trku sprožila varnostna blazina.
Resda je bila Takatina napaka - v nasprotju z Volkswagnovo - nehotena, a je bil škandalozen njihov odziv nanjo. Oziroma pomanjkanje odziva. Potem ko so krivdo najprej zanikali, se je Šigehisa Takada, vnuk ustanovitelja družinskega podjetja, ki zdaj kotira na borzi, šele pred letom dni opravičil in izrazil sožalje družinam žrtev. Medtem ko so v Takati iskali vzroke za napako, je šlo z njihovim poslovanjem strmo navzdol, in zdaj potrebujejo novega lastnika, ki bo podjetje brez dvoma dobil poceni.
Potem ko je Takada napovedal odstop, so delnice Takate na borzi takoj poskočile, sicer začasno.