Na začetku tega tedna je bil stečaj sedmega največjega ladjarja na svetu, korejske družbe Hanjin Shipping, pravzaprav neizogiben.
V torek se je zgodil preobrat, ko je korejska vlada napovedala, da bo prispevala reševalni paket v vrednosti 91 milijonov dolarjev dolgoročnih posojil z ugodno obrestno mero, vendar pod pogojem, da lastniki sami priskrbijo vsaj toliko zasebnega denarja. Tudi matična družba Hanjin Group je začela pospešeno zbirati denar iz zasebnih skladov. Hanjinove ladje še vedno plujejo po odprtem morju - izgobajo se pristaniščem, ker bi jih sicer upniki zasegli skupaj s tovorom. Od leta 2010 do prve polovice tega leta so pridelali za 580 milijonov dolarjev izgub iz poslovanja.
Vsi se zavedajo, da bo tudi po morebitnem reševalnem manevru težko nadaljevati poslovanje, ker je ponudba ladijskih zmogljivosti večja od povpraševanja in je čiščenje trga neizogibno. Poglejmo primer: cena za prevoz ladijskega zabojnika iz Azije v Koper je zdaj v povprečju približno 600 dolarjev, prag rentabilnosti pa je približno pri tisoč dolarjih. A ker se ladjarji tepejo za tržni delež, cene dolgoročno ne zrastejo. Te so v zadnjih mesecih kot na toboganu: ob konicah podivljajo, nato pa spet močno upadejo in se gibajo od 200 do dva tisoč dolarjev za prevoz zabojnika.
Po napovedih logistov bi morebitni stečaj Hanjina drugi ladjarji izkoristili za dvig cen, nato pa se bi zaradi presežka ponudbe spet znižale na sedanje ravni. In kako bo stečaj Hanjina udaril Luko Koper? Hanjin je bil v ladjarski aliansi CKYHE, v kateri so bili tudi ladjarji Evergreen, Italia Marittima, Yang Ming Line, Mitsui, O.S.K. in Cosco. V tem letu je ta aliansa opustila rotacije med azijskimi in severnojadranskimi pristanišči, zabojniki pa so se prerazporedil na dve večji skupini ladjarjev, to sta aliansi Ocean3 in M2. V zvezi Ocean3 so ladjarji CMA CGM, China Shipping Containter Lines in UASC, v M2 pa Maersk in MSC. V zadnjih mesecih je aliansa CKYHE postopno zmanjševala posel z Luko, aprila letos pa so povsem opustili direktno povezavo na Jadran, zato večjih posledic v Kopru ne pričakujejo.