Manager

Mrzlično iskanje rešitelja za korejskega ladjarja Hanjin

Izpostavljamo

FINANCE
Manager
Lestvica TOP 101: To so najboljši med največjimi in tako meljejo inflacijo
Manager
TOP 101
ManagerJure Ugovšek Lestvica TOP 101: To so najboljši med največjimi in tako meljejo inflacijo 1

Predstavljamo celosten pregled največjih slovenskih skupin in družb ter najboljših med njimi.

FINANCE
Manager
To je lestvica 100 najboljših in največjih slovenskih podjetij
Manager
MANAGER: TOP 101
ManagerJure Ugovšek To je lestvica 100 najboljših in največjih slovenskih podjetij 5

Sestavili smo lestvici največjih slovenskih podjetij in najboljših med njimi.

08.09.2016 22:30
Čas branja: 1 min
Mrzlično iskanje rešitelja za korejskega ladjarja Hanjin
Zmogljivosti v ladjarstvu že od prejšnje krize leta 2009 presegajo ponudbo, ladjarji kopičijo izgube, vendar jih lastniki ne pustijo v stečaj.

Na začetku tega tedna je bil stečaj sedmega največjega ladjarja na svetu, korejske družbe Hanjin Shipping, pravzaprav neizogiben.

V torek se je zgodil preobrat, ko je korejska vlada napovedala, da bo prispevala reševalni paket v vrednosti 91 milijonov dolarjev dolgoročnih posojil z ugodno obrestno mero, vendar pod pogojem, da lastniki sami priskrbijo vsaj toliko zasebnega denarja. Tudi matična družba Hanjin Group je začela pospešeno zbirati denar iz zasebnih skladov. Hanjinove ladje še vedno plujejo po odprtem morju - izgobajo se pristaniščem, ker bi jih sicer upniki zasegli skupaj s tovorom. Od leta 2010 do prve polovice tega leta so pridelali za 580 milijonov dolarjev izgub iz poslovanja.

Vsi se zavedajo, da bo tudi po morebitnem reševalnem manevru težko nadaljevati poslovanje, ker je ponudba ladijskih zmogljivosti večja od povpraševanja in je čiščenje trga neizogibno. Poglejmo primer: cena za prevoz ladijskega zabojnika iz Azije v Koper je zdaj v povprečju približno 600 dolarjev, prag rentabilnosti pa je približno pri tisoč dolarjih. A ker se ladjarji tepejo za tržni delež, cene dolgoročno ne zrastejo. Te so v zadnjih mesecih kot na toboganu: ob konicah podivljajo, nato pa spet močno upadejo in se gibajo od 200 do dva tisoč dolarjev za prevoz zabojnika.

Po napovedih logistov bi morebitni stečaj Hanjina drugi ladjarji izkoristili za dvig cen, nato pa se bi zaradi presežka ponudbe spet znižale na sedanje ravni. In kako bo stečaj Hanjina udaril Luko Koper? Hanjin je bil v ladjarski aliansi CKYHE, v kateri so bili tudi ladjarji Evergreen, Italia Marittima, Yang Ming Line, Mitsui, O.S.K. in Cosco. V tem letu je ta aliansa opustila rotacije med azijskimi in severnojadranskimi pristanišči, zabojniki pa so se prerazporedil na dve večji skupini ladjarjev, to sta aliansi Ocean3 in M2. V zvezi Ocean3 so ladjarji CMA CGM, China Shipping Containter Lines in UASC, v M2 pa Maersk in MSC. V zadnjih mesecih je aliansa CKYHE postopno zmanjševala posel z Luko, aprila letos pa so povsem opustili direktno povezavo na Jadran, zato večjih posledic v Kopru ne pričakujejo.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
OGLAS
FINANCE
Kako brez stresa do sončne elektrarne?

Ste vlogo za postavitev in priklop vaše sončne elektrarne že oddali in morda celo tudi pridobili soglasje? Ali pa o samooskrbi z...

FINANCE
Transport in logistika
Izpad oskrbe z gorivom v Trstu in Kopru zaradi suma na mafijske posle. Kako velika težava je to za ladjarje?
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija Izpad oskrbe z gorivom v Trstu in Kopru zaradi suma na mafijske posle. Kako velika težava je to za ladjarje?

Tržaška prefektura je 29. decembra izdala prepoved za družbo Depositi Costieri zaradi suma povezanosti z mafijo; rešitve po tednu dni še niso našli

FINANCE
Transport in logistika
Kako so Kitajci zakrožili po Evropi in kaj to pomeni za Luko Koper
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija Kako so Kitajci zakrožili po Evropi in kaj to pomeni za Luko Koper 1

Kitajski ladjar in logist Cosco bo v belgijskem pristanišču Zeebrugge razvil terminal za sever Evrope, ki bo podoben njihovemu grškemu terminalu za jug Evrope v Pireju

FINANCE
Transport in logistika
Infrastruktura za priklop ladij na elektriko v Luki Koper bo stala 63 milijonov evrov
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija Infrastruktura za priklop ladij na elektriko v Luki Koper bo stala 63 milijonov evrov

Dekarbonizacija pristanišč: v Luki Koper bodo morali postopno zgraditi skladišča za utekočinjeni zemeljski plin in pripraviti infrastrukturo za priklop ladij na elektriko

FINANCE
Nova revija Finance: panoge prihodnosti
PRO
Finance
NOVA REVIJA FINANCE
Finance PRO Nova revija Finance: panoge prihodnosti (PRO)

Vabljeni v zakulisje šestih prepletenih panog prihodnosti

FINANCE
Transport in logistika
Pristanišča 2017: V Kopru so pri kontejnerjih zrasli za 8 odstotkov, v Trstu za 26
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija Pristanišča 2017: V Kopru so pri kontejnerjih zrasli za 8 odstotkov, v Trstu za 26 7

Po številu zabojnikov je Koper ohranil precejšnjo prednost pred Trstom, rast pa je v Trstu hitrejša

FINANCE
Transport in logistika
 (Intevju) Ladjarstvo po veliki krizi: je ladij še vedno preveč, kaj bo z vozninami?
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija (Intevju) Ladjarstvo po veliki krizi: je ladij še vedno preveč, kaj bo z vozninami? 1

Borut Grgič, ladjar: Upam si trditi, da je pred enim letom ladjarski trg dosegel dno

FINANCE
Manager
Luko Koper povečali za 15 tisoč kvadratnih metrov
Manager
ManagerSabina Petrov Luko Koper povečali za 15 tisoč kvadratnih metrov

Po zamenjavi uprave Luke Koper vlada pospešuje aktivnosti v zvezi s pristaniščem; za začetek širitev koncesijskega območja Luke na območje serminskega vhoda.

FINANCE
SODOBNO BANČNIŠTVO: Kako varno bo digitalno plačevanje
PRO
Finance
BREZPLAČNO
Finance prPRO SODOBNO BANČNIŠTVO: Kako varno bo digitalno plačevanje (PRO)

Odgovor boste našli v prilogo Sodobno bančništvo in zavarovalništvo, ki si jo lahko brezplačno prenesete s spleta