Manager

Nemci načrtujejo prepoved bencinskih in dizelskih avtov

Izpostavljamo

FINANCE
Manager
Pogled v 2024 - gospodarske napovedi na enem mestu
Manager
ManagerRedakcija Finance Managerja Pogled v 2024 - gospodarske napovedi na enem mestu
FINANCE
Manager
TOP 101 na enem mestu
Manager
ManagerBojana Humar TOP 101 na enem mestu

Kdo je prvi med največjimi in najboljšimi, kdo je presenečenje med novinci, kdo je z devetimi zaposlenimi ustvaril 80 milijonov dobička, kdo bo letos vlagal in zaposloval, kdo je skopal največjo luknjo …

13.10.2016 22:30
Čas branja: 1 min
Nemci načrtujejo prepoved bencinskih in dizelskih avtov
750 tisoč ljudi je zdaj zaposlenih v nemški avtoindustriji, a prehod na električna vozila ogroža precej delovnih mest.

V nemškem bundesratu so dosegli politično soglasje in sprejeli resolucijo, katere cilj je prepoved proizvodnje avtomobilov z motorji z notranjim izgorevanjem do leta 2030. Takrat naj bi bili vsi novi avtomobili na trgu brez izpustov. To se Slovenije lahko dotakne precej močneje, kot je morda videti na prvi pogled.

Resolucijo bodo morali sicer potrditi tudi v EU, vendar pri tem ni pričakovati večjih težav, ker imajo Nemci praviloma glavno besedo pri usmerjanju evropske regulative. V resoluciji vabijo evropske avtomobilske proizvajalce k hitrejšemu prehodu na proizvodnjo električnih vozil, evropske davčne regulatorje pa k spodbudam za čistejša vozila. »Po letu 2030 na ceste ne smemo več pošiljati novih vozil z notranjim zgorevanjem, če hočemo doseči cilje pariškega podnebnega sporazuma,« je povedal Oliver Krischer, pravnik iz nemške stranke Zelenih.

Nemčija, četrti največji proizvajalec avtomobilov na svetu, pošilja pomembno sporočilo svetovni avtomobilski industriji, v kateri bo prehod na električna vozila ogrozil precej delovnih mest. V Nemčiji je zdaj v avtoindustriji zaposlenih približno 750 tisoč ljudi, od nemških proiz­vajalcev pa je odvisnih tudi veliko slovenskih dobaviteljev, ki se bodo morali prilagoditi.

Za sestavljanje motorjev avtomobilov na elektriko je potrebnih precej manj zaposlenih – po nekaterih virih le približno desetina ljudi, je pred kratkim poročal Reuters. E-avti imajo precej manj sestavnih delov. Nimajo denimo cilindrov, svečk ali menjalnika, in seveda nimajo izpuš­nega sistema. Električni avtomobili že brez političnih dekretov sami po sebi sprožajo precej neprijetnih vprašanj. Denimo, kako vzdržljive so baterije, kakšna je njihova življenjska doba, pa cena.

Je nemška ideja sploh realna? Peter Novak z visoke šole za tehnologije in sisteme razlaga: »Za osebne avtomobile je to realna ideja, ni pa za dostavna vozila in tovornjake. Pričakovati je, da bo doseg elek­tričnih vozil nekje med 400 in 600 kilometri, majhen napredek pri zmogljivosti baterij je. Težava pa je lahko ekologija, baterije bo treba reciklirati, treba se je tudi zavedati, da baterije nimajo zelo dolge življenjske dobe v primerjavi z dobrim dizelskim ali bencinskim motorjem, gre za praktično neprimerljive stvari.«

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
OGLAS
FINANCE
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu?

Sončne elektrarne nudijo podjetjem cenovno ugodno, trajnostno in zanesljivo oskrbo z energijo, kar pomembno zmanjšuje stroške, še...

FINANCE
Avto
Dizel je izgubil bitko, vojne še ne
Avto
AvtoMiloš Milač Dizel je izgubil bitko, vojne še ne 1

Dizelski motorji so lani v evropski prodaji novih avtov izgubili pet odstotnih točk deleža, krčenje pa se bo letos umirilo, verjamejo analitiki, proizvajalci in tudi dobavitelji

FINANCE
Avto
Kam nas bo pripeljala elektrika
FINANCE
Avto
Padla je odločitev: nemška mesta smejo omejiti promet z dizelskimi vozili
Avto
AvtoAlbina Kenda Padla je odločitev: nemška mesta smejo omejiti promet z dizelskimi vozili 16

Nemško sodišče, ki je danes odločalo o usodi dizlov v nemških mestih, je odločilo, da so prepovedi prometa v mestnih središčih zakonite

FINANCE
Avto
(Intervju) ''Ne bojte se električnega avta, leta ga ne bodo zdelala''
Avto
AvtoMiloš Milač (Intervju) ''Ne bojte se električnega avta, leta ga ne bodo zdelala'' 36

Intervju - Francesco Giacalone, evropski direktor marketinga električnih vozil pri Nissanu

FINANCE
Manager
Kako hiter bo razmah e-avtov in kako so pripravljeni naši dobavitelji
Manager
ManagerNataša Koražija Kako hiter bo razmah e-avtov in kako so pripravljeni naši dobavitelji

Leta 2030 bi se lahko število prodanih električnih vozil in različnih hibridov izenačilo s številom vozil s klasičnimi pogoni. Poseben izziv za proizvajalce pa je vzporedni razvoj tako klasičnih pogonov, ki jih je treba izboljševati, čeprav so dolgoročno obsojeni na izumrtje, kot povsem novih, električnih.

FINANCE
Avto
Naravni sovražniki električne izvedbe najuspešnejšega avta vseh časov
Avto
AvtoJanez Kovačič Naravni sovražniki električne izvedbe najuspešnejšega avta vseh časov

Električni avtomobili imajo kar nekaj naravnih sovražnikov. Na to, koliko kilometrov je mogoče prevoziti s polno baterijo, občutno vplivata mraz in vročina.

FINANCE
IKT
Ste izpeljali odličen B2B e-commerce projekt? Prav vas iščemo!
IKT
SPLETNO POSLOVANJE
IKTFinance PRO Ste izpeljali odličen B2B e-commerce projekt? Prav vas iščemo!

Z izborom želimo ozaveščati o pomenu in koristih digitalizacije medpodjetniškega poslovanja ter predstaviti slovenske dobre prakse spletnega poslovanja na področju B2B