V nemškem bundesratu so dosegli politično soglasje in sprejeli resolucijo, katere cilj je prepoved proizvodnje avtomobilov z motorji z notranjim izgorevanjem do leta 2030. Takrat naj bi bili vsi novi avtomobili na trgu brez izpustov. To se Slovenije lahko dotakne precej močneje, kot je morda videti na prvi pogled.
Resolucijo bodo morali sicer potrditi tudi v EU, vendar pri tem ni pričakovati večjih težav, ker imajo Nemci praviloma glavno besedo pri usmerjanju evropske regulative. V resoluciji vabijo evropske avtomobilske proizvajalce k hitrejšemu prehodu na proizvodnjo električnih vozil, evropske davčne regulatorje pa k spodbudam za čistejša vozila. »Po letu 2030 na ceste ne smemo več pošiljati novih vozil z notranjim zgorevanjem, če hočemo doseči cilje pariškega podnebnega sporazuma,« je povedal Oliver Krischer, pravnik iz nemške stranke Zelenih.
Nemčija, četrti največji proizvajalec avtomobilov na svetu, pošilja pomembno sporočilo svetovni avtomobilski industriji, v kateri bo prehod na električna vozila ogrozil precej delovnih mest. V Nemčiji je zdaj v avtoindustriji zaposlenih približno 750 tisoč ljudi, od nemških proizvajalcev pa je odvisnih tudi veliko slovenskih dobaviteljev, ki se bodo morali prilagoditi.
Za sestavljanje motorjev avtomobilov na elektriko je potrebnih precej manj zaposlenih – po nekaterih virih le približno desetina ljudi, je pred kratkim poročal Reuters. E-avti imajo precej manj sestavnih delov. Nimajo denimo cilindrov, svečk ali menjalnika, in seveda nimajo izpušnega sistema. Električni avtomobili že brez političnih dekretov sami po sebi sprožajo precej neprijetnih vprašanj. Denimo, kako vzdržljive so baterije, kakšna je njihova življenjska doba, pa cena.
Je nemška ideja sploh realna? Peter Novak z visoke šole za tehnologije in sisteme razlaga: »Za osebne avtomobile je to realna ideja, ni pa za dostavna vozila in tovornjake. Pričakovati je, da bo doseg električnih vozil nekje med 400 in 600 kilometri, majhen napredek pri zmogljivosti baterij je. Težava pa je lahko ekologija, baterije bo treba reciklirati, treba se je tudi zavedati, da baterije nimajo zelo dolge življenjske dobe v primerjavi z dobrim dizelskim ali bencinskim motorjem, gre za praktično neprimerljive stvari.«