Člani Združenja organizacij s področja civilnega letalstva (ICAO) so uskladili sistem, po katerem bodo omejili izpuste ogljikovega dioksida. Evropska komisarka za promet Violeta Bulc je to označila za zgodovinski korak.
Na prvi pogled sicer dosežek ni ravno nekaj posebnega - izpuste bodo namreč začeli omejevati šele z letom 2020 oziroma 2021. Cilj je, da izpusti v prihodnje ne presežejo izpustov iz leta 2020. Z letom 2021 bo sistem prostovoljen, priključilo se bo 65 članic, do leta 2027 pa bo zavezujoč za vseh 191 članic. V nekaterih državah že zdaj omejujejo emisije s pomočjo trgovalnih shem z emisijskimi kuponi, sistema se ne bosta izključevala.
EU in Evropa imata na tem področju sicer precej bolj ambiciozne cilje kot Kitajska, Rusija, Indija, Brazilija, Argentina in delno tudi Afrika. Po sprejetju pariškega podnebnega dogovora decembra lani so se odnosi med državami pogajalkami rahlo približali. Pogajalci iz Evrope so sicer ves čas želeli, da bi dogovor začel veljati že v letu 2020, pravijo na ministrstvu za infrastrukturo. To bo prvi sistem omejevanja emisij, ki bo veljal za ves svet. Zaradi dogovora bodo morali proizvajalci letal in letalskih motorjev začeti uporabljati najnovejše tehnologije za zmanjševanje porabe letalskih goriv, uvajati uporabo alternativnih goriv in racionalnejše letalske operativne postopke. Sedanji dogovor naj bi bil zgolj začasni ukrep do leta 2035, ko naj bi začeli delovati tudi drugi ukrepi.
Tudi če bo letalski industriji uspelo doseči vse cilje, bo do leta 2050 še vedno prispevala približno 12 odstotkov toplogrednih plinov, ki bodo dvignili temperaturo ozračja za 1,5 stopinje do leta 2050. Če pa letalski industriji ne bo uspelo doseči ciljev, bo ta prispevek 27 odstotkov. Do leta 2034 naj bi obseg letalskih prevozov naraščal v povprečju za pet odstotkov na leto.