EU sicer že ves čas želi prehiteti ZDA pri razvoju samovozečih vozil, vendar Evropa izgublja tekmo, pišejo v novem posebnem poročilu portala Politico o prihodnosti vožnje.
Ameriški regulatorji so namreč že septembra letos izdelali smernice za novo generacijo avtomatizirane vožnje, v kateri so določili pravila - od varstva potrošnikov do varnosti vožnje, predlagali so modele za izdajanje dovoljenj, registracij in določili pravila glede odgovornosti zavarovalnic v primeru nesreč. Proizvajalci so s tem dobili podlago za razvoj novih rešitev. Ameriški regulatorji se zdaj pospešeno ukvarjajo tudi s pravili za komunikacijo med vozili (vehicle to vehicle).
V Evropi so na dnevnem redu enake teme, vendar za zdaj še ni rezultatov. Evropska komisarka za promet Violeta Bulc naj bi pripravila okvirni načrt do konca tega leta, končni dokumenti pa bodo pripravljeni šele do konca leta 2019. »V aferi Dieselgate smo se v Evropi naučili, da moramo biti pozorni na podrobnosti. Počakati bo treba več kot desetletje, da bo lahko povprečen Evropejec vozil brez rok na volanu,« pravi Violeta Bulc. Glavna izziva bosta prometna in kibernetska varnost.
V ZDA so hitrejši tudi pri izvedbi: Google že nekaj časa testira samovozeča vozila, od letos poleti pa so na cesti tudi Uberjevi testni samovozeči avti v Pittsburghu. Ti so že pridelali svojo prvo nezgodo, avto je z napačne smeri zapeljal v enosmerno cesto in odprl nove dileme o potencialnih ponovitvah napak.
Čeprav gre za zgodnjo fazo razvoja, se zadnje čase novice s tega področja gostijo. Nemški minister za promet Alexander Dobrindt je napovedal, da bodo vse glavne ceste v Nemčiji do leta 2025 pokrite s signalom pete generacije mobilnega interneta in tako pripravljene na samovozeča vozila. Hkrati je sporočil Tesli, naj neha oglaševati svoj avtopilot, ker s tem zavaja kupce. Pri Mercedesu so napovedali, da bo njihovo samovozeče vozilo sprogramirano tako, da bo v primeru etičnih dilem v prvi vrsti zavarovalo življenja tistih v vozilu. Glede na to, da razvijajo tudi samovozeče tovornjake, smo lahko še toliko bolj vznemirjeni.
Pri multinacionalki Qualcomm so razvili prvi čip 5G Snapdragon X50 za uporabo v telefonih in drugih napravah, ki bo v proizvodnji leta 2018. Hitri čipi bodo omogočali, da se bodo milijarde novih naprav hitro povezovale v omrežje in omogočale hiter pretok informacij. To bo podlaga za nastanek novega povezanega sveta - denimo dronov ali avtomobilov.