Londonsko podjetje Emotech s slovenskim soustanoviteljem Janom Medveškom je kot prvi start-up na prestižnem tekmovanju za najboljše inovacije v okviru mednarodnega sejma zabavne elektronike CES prejelo priznanja v kar štirih kategorijah. Nagrade so prejeli za pametnega osebnega asistenta z osebnostjo, ki so ga poimenovali Olly. Olly je komisijo prepričal v kategorijah Smart Home, Home Appliances, Home Audio/Video Components and Accessories, Drones and Unmanned Systems.
Glasovno nadzorovani osebni asistent z osebnostjo se od tekmecev razlikuje po personaliziranosti in čustvenosti. Virtualni osebni asistenti namreč navadno na podlagi ukazov izvajajo določene aktivnosti. Olly pa gre korak dlje, saj se je sposoben učiti tudi uporabnikovih navad ter se prilagoditi njegovi osebnosti, je pojasnil Medvešek.
S tehnologijo umetne inteligence in strojnega učenja so v ekipi Emotech ustvarili sistem, ki Ollyju s pomočjo uporabnika daje osebnost, kar naredi vsakega ollyja delno unikatnega. Če dva uporabnika robotu postavita enako vprašanje, bosta dobila različen odgovor, odvisen od njunih preferenc, navad, čustvenega stanja in podobno.
Kot je dejal Medvešek, je Olly primarno namenjen upravljanju vseh pametnih naprav v bivalnem prostoru. Kako hitro se bo robot učil navad, je odvisno od števila interakcij z robotom in količine informacij, ki jih bo uporabnik z robotom delil. Do poletja bodo imeli pripravljenih od 500 do tisoč robotov za prve uporabnike, ob pomoči teh pa bodo Ollyja še izboljšali. Jeseni 2017 pa bi moral Olly po Medveškovi oceni priti na trg, najprej v ZDA, leta 2018 pa si želijo vstopiti tudi na kitajski trg.
Jan Medvešek, računalniški strokovnjak, ki je doktoriral v Londonu, je Emotech ustanovil leta 2014 s še dvema partnerjema, Hongbinom Zhuangom in Chelsea Chen. Maja 2015 so dobili prvo investicijo iz Kitajske in ekipo razširili na deset članov. Novembra 2015 pa so izdelali prvi prototip, s katerim so bili izbrani med najboljših 14 start-upov v Evropi po izboru tehnološkega portala TechCrunch. Letos poleti so prejeli drugo investicijo iz Kitajske v vrednosti deset milijonov dolarjev, ki jim je omogočila širitev ekipe, sodelovanje z več agencijami in vzpostavitev sodelovanja s kitajskimi proizvajalci. Ekipa zdaj šteje 20 članov, do konca leta se bodo razširili na 25 do 30 članov.