Francoska ministrica za ekologijo Ségolene Royal je konec minulega leta v vasi Tourouvre-au-Perche v Normandiji odprla prvi kilometer ceste, ki sončno svetlobo pretvarja v električno energijo. S solarnimi ploščami so prekrili polovico kilometrskega odseka dvosmerne ceste, ki jo vsak dan prevozi dva tisoč vozil.
Gradbeno podjetje Colas, ki je sončno cesto zgradilo, je cesto oziroma tehnologijo poimenovalo Wattroad.
Gradnja prve cestne sončne elektrarne na svetu, ki jo prekriva 2.800 kvadratnih metrov solarnih plošč, s katerimi naj bi zagotovili dovolj elektrike za javno razsvetljavo vasi z okoli 3.400 prebivalci, je stala pet milijonov evrov. Financirala jo je država. Sončne plošče so okrepljene s silicijem in debele le nekaj milimetrov, zaradi česar jih je mogoče namestiti na že zgrajeno cestišče.
Francija namerava v prihodnjih letih zgraditi tisoč kilometrov sončnih cest, je po poročanju tujih medijev napovedala francoska ministrica za ekologijo. Po oceni podjetja Colas bi Francija lahko postala energetsko neodvisna že, če bi v sončne elektrarne spremenila četrtino svojih, milijon kilometrov dolgih cest.
Oviro za širšo uporabo solarnih plošč na cestiščih za zdaj pomeni njihova slabša učinkovitost v primerjavi z običajnimi, ki ne ležijo plosko na tleh, temveč poševno v smeri sonca, pa tudi njihova cena oziroma cena z njimi pridobljene elektrike. Strošek električne energije, pridobljene s sončno cesto Wattroad, naj bi bil po nekaterih ocenah 13-krat višji od stroška elektrike, pridobljene z običajnimi, strešnimi solarnimi ploščami. V podjetju Colas ocenjujejo, da bi ta lahko postala cenovno konkurenčna že do leta 2020.