Za prevzem novomeške skupine Adria Mobil, ki je eden vodilnih proizvajalcev počitniških prikolic in avtodomov v Evropi, se je prejšnji teden ekskluzivno začel pogajati njen francoski tekmec Trigano.
V skupino poleg podjetja Adria Mobil sodi še 11 odvisnih družb, med njimi Adria Dom v Kanižarici, Podgorje v Šentjerneju in Adria Plus v Novem mestu. Natančneje, Trigano je začel ekskluzivna pogajanja za nakup družbe Protej, prek katere menedžerji s Hermanom Rigelnikom na čelu obvladujejo holding ACH. Ta je po začetku krize zašel v velike težave, terjatve državnih bank do holdinga so pristale najprej na Družbi za upravljanje terjatev bank (DUTB), zatem pri ameriškemu Merrill Lynchu, a je menedžmentu ACH s posojilom ruske banke VTB obveznosti do Merrill Lyncha uspelo poplačati.
Poleg Adrie Mobil, ki je v prvem polletju lani prihodke povečala za 12 odstotkov, na 212 milijonov evrov, čisti dobiček pa za 31 odstotkov, na 14 milijonov evrov, ima Protej v lasti tudi družbe, ki delujejo v avtomobilski industriji (Autocommerce, AC Mobil, Avto Triglav) in hotelirstva (Grand Hotel Union, Hotel Lev).
Po neuradnih informacijah naj bi Francozi za Protej plačali 180 milijonov evrov. Ker Trigano zanima le novomeška Adria Mobil, bi lastniki Proteja kupnino dobili deloma v denarju, deloma pa v preostalem premoženju imperija ACH.
Kdo je Trigano? Gre za eno od vodilnih družb v evropski panogi vozil za prosti čas, ki združuje prek 20 različnih blagovnih znamk, ustvari prek milijarde evrov letne prodaje ter zaposluje 4.500 ljudi v petih evropskih državah. Kot delniška družba kotira na pariški borzi. Preden so se Francozi s Protejem začeli ekskluzivno pogajati o nakupu Adrie Mobila, so 3. januarja prevzeli britanski Auto-Sleepers Investments, ki sodi med najstarejše proizvajalce in prodajalce avtomodov v Evropi.