Slovenija je projekt gradnje 27 kilometrov dolgega drugega tira železniške proge Divača–Koper ta teden prijavila na 1,9 milijarde evrov »težak« razpis evropskega mehanizma za povezovanje Evrope CEF. Kot je pojasnil minister za infrastrukturo Peter Gašperšič, si Slovenija s prijavo na razpis v okviru lastne kohezijske ovojnice prizadeva za 33,4 milijona evrov, okoli 35 milijonov evrov pa bi lahko pridobili iz ostankov sredstev preostalih kohezijskih držav.
In sicer Slovenija na sredstva iz mehanizma CEF pri gradnji drugega tira železniške proge Divača–Koper, ki je zdaj ocenjena na manj kot milijardo evrov brez DDV, računa pri financiranju pripravljalnih del ter pri izdelavi projektne dokumentacije za glavno traso železniške proge. Po besedah ministra Gašperšiča bo razpis za izvajalce pripravljalnih del, ta vključujejo urejanje dovoznih cest in prestavljanje napeljav, objavljen junija, dela na progi, če ne bo revizij, pa bi začeli jeseni, ko naj bi bil objavljen tudi razpis za izvajalce samega drugega tira.
Skupaj Slovenija pri uresničitvi projekta Drugi tir računa na okoli 250 milijonov evropskih sredstev, zato se na ministrstvu pripravljajo tudi na razpis na področju mešanih mehanizmov. Ta bo združeval tako sredstva Evropskega sklada za strateške naložbe (EFSI) kot kohezijska sredstva za uresničitev hrbteničnih evropskih omrežij. Rok za prijavo v okviru tega razpisa se bo predvidoma iztekel junija.
Drugi vir sredstev za gradnjo drugega tira je približno 300 milijonov evrov posojila pri Evropski investicijski banki, tretji vir pa so predvideni kapitalski vložki zalednih držav – Madžarske, Češke, Slovaške in Poljske. Razen Madžarske, ki naj bi gradnjo drugega tira po neuradnih informacijah podprla z 200 milijoni evrov, vložki drugih držav še niso do konca določeni.