Krovna pogodba za nakup 200 novih lokomotiv vectron med Siemensom in avstrijskimi železnicami ÖBB je vredna več sto milijonov evrov. Gre za največji razpis za lokomotive v Evropi do zdaj, pri izbiri pa naj bi pretehtala zmogljivost platforme Vectron, pravi Jochen Eickholt, direktor divizije Siemens Mobility. V prvi fazi so avstrijske železnice naročile 30 večsistemskih lokomotiv v vrednosti 120 milijonov evrov, prve bodo v Siemensu začeli dobavljati poleti leta 2018.
Lokomotive bo uporabljalo tovorno podjetje avstrijskih železnic Rail Cargo Group, ki je razmeroma močan igralec tudi v Sloveniji. In sicer za mednarodne prevoze tovora v Avstriji, na Češkem, Hrvaškem, v Nemčiji, na Madžarskem, v Italiji, na Poljskem, Slovaškem in v Sloveniji. Lokomotive Vectron so že homologirane za vse te države, odprt je zgolj še postopek v Italiji. Vse lokomotive bodo opremljene tudi z evropskim sistemom za vodenje prometa ECTS, največja hitrost bo 160 kilometrov na uro.
Slovenske železnice so lokomotive nazadnje kupovale leta 2004. Takratni direktor SŽ Blaž Miklavčič je naročil 20 večsistemskih lokomotiv pri Siemensu TS Avstrija v skupni vrednosti 77,8 milijona evrov. Že dalj časa pa na Slovenskih železnicah napovedujejo razpis za nakup potniških vlakov v skupni vrednosti približno 140 milijonov evrov. Po zadnjih zagotovilih s Slovenskih železnic naj bi bil razpis objavljen v kratkem, vendar hočejo na železnicah pred tem uskladiti novo 15-letno pogodbo za izvajanje obveznih gospodarskih služb v potniškem prometu. Nakup 25 novih potniških vlakov Slovenskih železnic je ob predstavitvi letošnjih infrastrukturnih naložb ta teden napovedal tudi minister za infrastrukturo Peter Gašperšič.