Manager
Komentar

Hej, Google, kakšen bo današnji dan?

Izpostavljamo

FINANCE
Manager
Pogled v 2024 - gospodarske napovedi na enem mestu
Manager
ManagerRedakcija Finance Managerja Pogled v 2024 - gospodarske napovedi na enem mestu
FINANCE
Manager
TOP 101 na enem mestu
Manager
ManagerBojana Humar TOP 101 na enem mestu

Kdo je prvi med največjimi in najboljšimi, kdo je presenečenje med novinci, kdo je z devetimi zaposlenimi ustvaril 80 milijonov dobička, kdo bo letos vlagal in zaposloval, kdo je skopal največjo luknjo …

02.03.2017 22:30
Čas branja: 3 min

Zgodnje jutro, vstopim v dnevno sobo in vprašam: »Hey Google, how’s my day looking?« (»Hej, Google, kakšen bo današnji dan?«, op. ur.) Drobna naprava v kotu sobe, Googlov pomočnik Home, začne žebrati dogodke, zapisane v mojem koledarju za današnji dan. Nadaljuje z vremensko napovedjo za Palo Alto v Kaliforniji, sončno bo, dežnika ne potrebujem. Prvi sestanek bo kmalu, oditi moram najpozneje čez pol ure, da še pravočasno prikolesarim v pisarno. Prijeten glas nato zamenja temo in v naslednjih minutah povzame pomembne novice, sveže objavljene v mojih najljubših medijih.

To je eno izmed najbolj priljubljenih vprašanj, ki jih Googlovemu pomočniku postavijo uporabniki. Zelo preprosto, a ima človek skorajda občutek, da se pogovarja z osebo, in ne s tehnološkim izdelkom. Google Home je le eden izmed glasovnih pomočnikov, podobne izdelke na ameriškem trgu ponujajo tudi Amazon, Apple in drugi. Te tehnologije lovijo enega izmed svetih gralov v računalništvu, ki se izmika že desetletja: realističen pogovor z računalnikom v naravnem jeziku. Ljudje smo že od zgodnjih dni avtomatizacije kompleksnih strojev želeli komunicirati z računalniki kot z resničnimi osebami, a tovrstne želje so še vedno predvsem navdih za znanstvenofantastične zgodbe in so še daleč stran od povprečne vsakdanjosti. Napredne tehnike za računsko procesiranje naravnega jezika so v zadnjih letih sicer omogočile skok naprej v umetni inteligenci, zaradi česar so računski pomočniki »pametnejši«, a še vedno omejeni v svojih zmožnostih.

Računalniški pomočniki bodisi glasovnega bodisi drugačnega tipa imajo priložnost, da izboljšajo kakovost življenja, naš vsakdan lahko naredijo bolj udoben in fleksibilen. To pomeni, da bi lahko več svojega časa posvetili kreativnim opravilom, ki prinašajo višjo dodano vrednost, namesto vsakodnevnim, včasih dolgočasnim ali celo morečim opravilom. Ko bodo pomočniki dobro delovali v vsakem okolju, se bomo počutili, kot da imamo »Star Trek komunikatorje« povsod v našem domu. In če bodo te naprave čedalje boljše, bo marsikdo želel imeti eno v vsaki sobi svojega doma – zares življenje v prihodnosti.

A vsaka medalja ima dve plati in treba je prisluhniti tudi drugi strani. Vzemimo za primer glasovnega pomočnika. Napravo aktiviramo tako, da izrečemo vnaprej predpisano frazo (na primer, pokličemo napravo po njenem imenu). Temu sledi vprašanje, na katero želimo odgovor (na primer: »Kdo je svetovni prvak v smuku?«), ali opis akcije, ki naj jo naprava izvede (na primer: »Zbudi me ob sedmi uri zjutraj.«). V trenutku, ko se naprava aktivira, začne pretakati naše besede v oblak in se ustavi v trenutku, ko končamo. V oblaku računski postopki prevedejo niz besed iz naravnega jezika v semantično strukturo, zgradijo odgovor na naše vprašanje in prevedejo odgovor nazaj v naravni jezik. Vse to se zgodi v le nekaj sekundah, zato ima uporabnik občutek, da se z glasovnim pomočnikom zares pogovarja. A da se naprava aktivira vsakokrat, ko jo pokličemo, mora v nekem smislu skenirati vse pogovore v prostoru. Le tako lahko naprava razpozna, kdaj želimo z njo komunicirati in kdaj se pogovarjamo s prijatelji. In čeprav se nekateri navdušujejo nad zmožnostjo komuniciranja z napravo kot z resnično osebo, so drugi zaskrbljeni nad vseprisotnostjo velikega brata v krasnem novem svetu.

Da bi bili računski pomočniki zares lahko v pomoč ljudem, je treba med seboj povezati veliko ogromnih podatkovnih baz in tudi mnogo manjših virov, ki vsebujejo občutljive informacije in razkrivajo življenje posameznika. Kako le naj pomočnik predlaga pravočasen odhod na letališče, če ne ve, kje ste in kam se odpravljate? Kako naj vam svetuje pri velikih nakupih, če ne ve, kolikšen nakup si lahko privoščite? In kako le naj vam predlaga športne dejavnosti, če nima pregleda nad vašim zdravstvenim stanjem? Zdi se, da gre tu za neizogiben konflikt med lagodjem, ki bi ga ponujal vsevedni pomočnik, in zasebnostjo, ki si jo želi posameznik ohraniti zase in svoje bližnje. Vmesna pot med obema skrajnostma je verjetno najprimernejša.

Komentarji izražajo stališča avtorjev in ne nujno tudi organizacij, v katerih so zaposleni, ali uredništva Financ.

 

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

avtor1
Marinka Žitnik

Marinka Žitnik je profesorica na univerzi Harvard.
FINANCE
Topjob
Kaj se lahko o učinkovitih timih naučite od Googla
Topjob
TopjobLana Dakić Kaj se lahko o učinkovitih timih naučite od Googla

Ni toliko pomembno, kdo je v timu, temveč kako člani tima sodelujejo med sabo

FINANCE
IKT
Googlov Asistent v zvočnike, Amazonova Alexa pa v windowse 10
IKT
IKTMiran Varga Googlov Asistent v zvočnike, Amazonova Alexa pa v windowse 10

Amazonova pomočnica Alexa, Microsoftova Cortana in Googlov Asistent so rešitve, od katerih industrija potrošniške elektronike v naslednjih mesecih pričakuje pravo manijo. Če je bila lani tiha zvezda Alexa, je letos šov ukradel Asistent. Boj med obema bo še hud.

FINANCE
IKT
Rekordnih 294 milijard evrov za potrošniško elektroniko
IKT
IKTMiran Varga Rekordnih 294 milijard evrov za potrošniško elektroniko

Tolikšen je znesek, ki ga bodo letos Američani porabili za svoje digitalne igrače, pripomočke in belo tehniko.

FINANCE
Tako se dela posel v kmetijstvu
PRO
Finance
Podjetno kmetijstvo 2024
Uredništvo Agrobiznisa Tako se dela posel v kmetijstvu (PRO)

V posebni reviji (Podjetno kmetijstvo) predstavljamo uspešne zgodbe s podeželja. Učijo nas, da je možno tudi v zahtevnih časih ustvarjati dodano vrednost. Brezplačno si jo lahko prenesete prek obrazca spodaj.

FINANCE
Manager
Naprave, ki prisluhnejo in odgovarjajo, prodirajo v naše domove
Manager
ManagerMiran Varga Naprave, ki prisluhnejo in odgovarjajo, prodirajo v naše domove

Bržkone ena največjih tehnoloških senzacij letos bodo pametni zvočniki v navezi s storitvami pametnih pomočnikov. Gre za naprave, ki nam bodo prisluhnile in nato krmilile druge naprave in sisteme ali pa postregle z bolj ali manj natančnim odgovorom.

FINANCE
IKT
Sejem CES skozi nekoliko bolj poslovna očala
IKT
IKTMiran Varga Sejem CES skozi nekoliko bolj poslovna očala

Medtem ko se množica ljubiteljev porabniške elektronike navdušuje nad sodobnimi digitalnimi televizorji in številnimi inovativnimi mobilnimi rešitvami, nas je zanimalo, kaj sejem CES ponuja na področju digitalne preobrazbe poslovanja

FINANCE
IKT
Ste izpeljali odličen B2B e-commerce projekt? Prav vas iščemo!
IKT
SPLETNO POSLOVANJE
IKTFinance PRO Ste izpeljali odličen B2B e-commerce projekt? Prav vas iščemo!

Z izborom želimo ozaveščati o pomenu in koristih digitalizacije medpodjetniškega poslovanja ter predstaviti slovenske dobre prakse spletnega poslovanja na področju B2B