Prejšnji četrtek je ministrstvo za infrastrukturo predstavilo osnutek zakona o drugem železniškem tiru Koper–Divača. Parlament naj bi ga sprejemal po hitrem postopku, mudi pa se zato, da bi še ujeli vlak za pridobitev evropskih sredstev.
Časovni načrt je tak: do 24. marca je predvideno medresorsko usklajevanje, 30. marca naj bi zakon obravnavala vlada, nato pa bi ga po nujnem postopku vložili v državni zbor. Na ministrstvu pišejo zakon že približno leto dni, zdaj pa se mudi, ker 14. julija poteče rok za prijavo na razpis EU.
Država namerava drugi tir graditi prek za to ustanovljene družbe 2TDK, v katero bo vložila 200 milijonov evrov, Madžarska (ki je podpisala šele pismo o nameri) naj bi prispevala do 200 milijonov evrov, pogovori potekajo tudi s Slovaško in Češko. Družba 2TDK naj bi najela približno 400 milijonov evrov posojil pri EIB ali kakšni drugi banki, iz evropskih razpisov pa računajo za začetek na 70 milijonov evrov, nato pa še na približno sto milijonov. Za odplačevanje posojil je predvidenih nekaj novih sistemskih virov: pribitek na uporabnino proge, predornina, taksa na pretovor v Luki Koper in del cestnine pri cestninjenju tovornega prometa. Hkrati je predvideno, da bi del denarja za odplačilo posojil zagotovili tudi iz proračuna, pojasnjuje Rajko Pirnat, ki je sodeloval pri pripravi zakona o drugem tiru.
Razpis za pripravljalna gradbena dela bo objavljen poleti, razpis za gradnjo drugega tira pa do konca leta, napovedujejo na ministrstvu za infrastrukturo.