Na zagrebškem letališču Franja Tuđmana so v sredo odprli nov potniški terminal za osem milijonov potnikov. V zadnjih treh letih je koncesionar, ki upravlja zagrebško letališče od leta 2012, v gradnjo vložil 300 milijonov evrov.
Koncesijo za upravljanje zagrebške Zračne luke Franjo Tuđman je leta 2012 za 30 let dobil konzorcij ZAIC (Zagreb Airport International Company). Pogoj za sklenitev koncesijske pogodbe je bil, da ZAIC zgradi nov potniški terminal in poveča promet. Člani konzorcija so francosko podjetje Aéroports de Paris Management, ki je v stoodstotni lasti Aéroports de Paris, gradbena družba Bouygues Bâtiment International, TAV Airports, Marguerite Fund, IFC in hrvaško gradbeno podjetje Viadukt. Člani konzorcija so ustanovili podjetje Međunarodna zračna luka Zagreb (MZLZ), ki ima koncesijo.
Število potnikov na zagrebškem letališču v zadnjih nekaj letih raste v povprečju za sedem odstotkov, lani so jih našteli 2,8 milijona. V treh letih načrtujejo, da bodo dosegli številko 3,5 milijona.
Za primerjavo: v Ljubljani je lani število potnikov upadlo za 2,3 odstotka, na 1,4 milijona potnikov. Glavni razlog za upad naj bi bile težave Adrie Airways. Januarja je sicer število potnikov zraslo kar za 35,7 odstotka v primerjavi z januarjem 2016. Rast števila potnikov so namerili že novembra in decembra lani.
Kdaj bomo v Ljubljani dobili nov potniški terminal? Za letošnjo jesen so v Aerodromu najprej napovedali prenovo zdajšnjega terminala, vendar bodo verjetno gradili novega. Po naših informacijah naj bi nemški lastnik Aerodroma Fraport že sprejel odločitev za gradnjo novega, podrobnosti naj bi razkrili čez mesec dni. Vendar bo to v primerjavi z Zagrebom precej manjša naložba, šlo naj bi za 15 do 20 milijonov evrov.