Turški logist Ekol je ta mesec registriral podjetje v Sloveniji, v bližini Ljubljane pa naj bi postavil tudi svoje skladišče. Do konca prihodnjega leta bi lahko imel Ekol že 15 zaposlenih, je za STA povedal Miha Ulčar, vodja poslovne enote Ekol Slovenija. Podjetje naj bi začelo delovati v mesecu ali dveh.
»Ekol Logistics bo postavil nova pravila konkurence. Dobili bomo okrepljene povezave s koncem Evrope in začetkom Azije,« pravi Aleš Teran iz Gebrüder Weissa. Po njegovem mnenju je veliko prostora za rast pretovora med srednjo Evropo in tem delom Azije, hkrati pa bo tovor potoval tudi iz srednjeevropskih tovarn proti Turčiji in naprej proti Aziji. »Čutimo velik pritisk tovora iz Turčije. Proizvajajo izdelke zadovoljive kakovosti, stroške pa imajo nižje kot v Evropi. Močni so še zlasti na področju sestavnih delov za avtomobilsko industrijo, bele tehnike in izdelkov za splošno porabo,« razlaga Teran. »Zaradi vojne se ne morejo širiti na Bližnji vzhod, zato se pospešeno širijo v Evropo.«
Intereuropa z Ekolom sodeluje na področju zbirnega prometa med zahodnim Balkanom in Turčijo, vendar v manjšem obsegu. »Vstop velikega turškega logista pomeni, da je prepoznal potencial za svojo rast v regiji. To pomeni, da se bo močna konkurenca na področju mednarodnih prevozov še povečala,« pravi Ernest Gortan iz Intereurope.
Za Ekol pa je Slovenija zanimiva, ker lahko od tod pokrivajo Nemčijo bodisi s tovornjaki bodisi prek Kopra in Trsta. Spomnimo, konec prejšnjega leta je turška logistična skupina Ekol kupila 65-odstotni delež v družbi EMT, ki upravlja šesti terminal v Trstu. Na ta terminal med drugim z ladjami pripeljejo tovornjake iz Turčije in jih nato prestavijo na vlake proti zahodni Evropi. Tržaško pristanišče tako postaja čedalje bolj pomembna vstopna točka za trgovino med Italijo in Turčijo.
Logistična družba Ekol je zdaj v 15 državah, v treh letih pa hočejo biti v 40 državah po Evropi, Aziji, ZDA in na Kitajskem. Ekol je močan na področju cestnih prevozov, skladiščenja, carinjenja in pri rešitvah na področju oskrbovalnih verig. V Turčiji imajo več kot štiri tisoč zaposlenih, po Evropi pa še 1.200.