Seznam korporacij, ki umikajo svoje oglase z največjega videospletnega portala na svetu Youtube, je vse daljši, zdaj je na njem že okoli 250 družb. Med njimi so najbolj znana imena globalnega gospodarstva, kot so AT & T, Verizon, Volkswagen, PepsiCo, Walmart, Starbucks, Audi, L'Oreal, Marks & Spencer, McDonald's, Guardian, BBC in še vrsta drugih.
V družbah so se za bojkot odločili po tem, ko sta najprej The Times of London, potem pa tudi Wall Street Journal razkrila, da je Googlov samodejni program nekatere njihove oglase postavil poleg videov z rasistično, teroristično in drugo problematično vsebino, so poročali tuji mediji. Pri AdAge pa so v ponedeljek dodatno razkrili, da je v ozadju tega razkritja Eric Feinberg. Ta se je nekoč ukvarjal s trženjem, pred časom pa je razvil tehnologijo (in jo tudi patentiral), ki po družabnih omrežjih išče vsebino, povezano s terorističnimi organizacijami. Pri tem je ugotovil, da se nekatera tovrstna vsebina pojavlja ob oglasih, ki jih na spletnih platformah objavljajo velike korporacije. Feinberg je svoje ugotovitve v obliki spletnih povezav in zajemov slike (screen shot) poslal britanskim in ameriškim novinarjem.
Ameriški tehnološki velikan Google, pod katerega sodi Youtube, je pri umeščanju oglasov večinoma odvisen od algoritmov, saj se na Youtube vsako minuto naloži za okoli 400 ur videov, kar je samo za človeško delovno silo povsem neobvladljivo. Zdaj oglaševalcem obljuba, da bo ta samodejna orodja izboljšal in da se to ne bo več zgodilo. Vendar ne to ne opravičilo Googla ne pomaga. Nekatere družbe, denimo AT & T, so šle še dlje in oglasov niso umaknile le z Youtuba, ampak tudi z več kot dva milijona drugih spletnih strani, ki so odvisne od Googlovih orodij za plasiranje oglasov.
Britanski Independent ocenjuje, da utegne Google, če ne prepriča oglaševalcev, izgubiti okoli 750 milijonov dolarjev prihodkov (Youtube je v minulem poslovnem letu imel 11 milijard dolarjev prihodkov) in ni videti lahke rešitve te težave. Konec prejšnjega meseca so se na Youtubu pohvalili, da uporabniki za ogledovanje videoposnetkov na njihovem portalu porabijo že milijardo ur na dan, vendar pa narašča število videovsebin, s katerimi oglaševalci nočejo imeti nobenega opravka. Po drugi strani se je Youtube dolgo, kot so zapisali na spletnem portalu The Verge, predstavljal kot spletno mesto za vsakovrstne videe, pri čemer je uveljavljal ohlapne omejitve glede vsebin in mnoge izmed njih bi marsikateri tradicionalni medij označil za sovražni govor, tudi poročajo tuji mediji. To je Youtube naredilo izjemno priljubljen, oglaševalci pa zdaj izdajajo račun.