Potem ko je nizozemski prehranski in kozmetični velikan Unilever, ki med drugim proizvaja juhe knorr in milo dove, februarja zavrnil 135 milijard evrov vredno prevzemno ponudbo ameriškega velikana Kraft Heinz, so prejšnji teden sporočili, da zaradi slabega poslovanja prodajajo svojo poslovno enoto za proizvodnjo margarine. Del te je med drugim tudi blagovna znamka Rama.
Odločitev o prodaji je posledica Unileverjeve zaveze ob zavrnitvi Kraftove prevzemne ponudbe, da bodo pod drobnogled vzeli vse svoje proizvodne programe, znižali stroške poslovanja in pretehtali, ali je dvojna kotacija delnic na Nizozemskem in v Veliki Britaniji še vedno ustrezna za družbo.
Svoje delničarje, med katerimi so bili nekateri nezadovoljni z zavrnitvijo Kraftove prevzemne ponudbe, za katero so v Unileverju dejali, da močno podcenjuje vrednost podjetja, so pomirili z napovedjo, da do leta 2019 načrtujejo za šest milijard evrov prihrankov, dve več, kot so načrtovali sprva. Samo pri trženju jih načrtujejo za dve milijardi, kar je milijarda več od prvotnih načrtov. V družbi napovedujejo še, da bodo letos dividende višje za 12 odstotkov, hkrati pa bodo po letu 2008 spet sprožili proces odkupovanja lastnih delnic. Do konca leta naj bi jih kupili za okoli pet milijard evrov.
Nizozemski prehranski in kozmetični velikan, ki po svetu zaposluje 173 tisoč ljudi in upravlja 400 blagovnih znamk, je lani ob 52,7 milijarde evrov prihodkov ustvaril 5,5 milijarde evrov dobička, kar je 5,5 odstotka več kot leta 2015. Prihodki družbe, v katerih ima prehranski del 40-odstotni delež, so bili za odstotek manjši. K večjemu dobičku je pripomogla predvsem boljša prodaja dezodorantov in sladoledov.