Ker Italija po izbruhu tako imenovane afere Dieselgate, v katero se je leta 2015 zaradi goljufanja na testih vozil z dizelskimi motorji zapletel nemški avtomobilski velikan Volkswagen, menda ni zadostno preiskala obtožb o podobnem goljufanju italijanskega proizvajalca Fiat Chrysler Automobiles, je evropska komisija proti njej sprožila postopek ugotavljanja kršitev pravnega reda EU.
Kot so pojasnili v Bruslju, so nacionalni organi v skladu z veljavnim pravom EU odgovorni za preverjanje, ali tip osebnega vozila izpolnjuje vse standarde EU, preden se posamezna vozila lahko prodajajo na enotnem trgu. Zakonodaja EU za homologacijo pa prepoveduje odklopne naprave, kot so programska oprema, časovne naprave ali temperaturna okna, ki povzročajo večje izpuste dušikovih oksidov zunaj preizkusnega cikla, razen če jih je mogoče upravičiti s potrebo po zaščiti motorja pred okvarami ali poškodbami ali z varnim delovanjem vozila.
Komisija zdaj uradno poziva Italijo, naj v dveh mesecih odgovori na njene pomisleke, da Fiat ni ustrezno utemeljil tehnične potrebe – in s tem zakonitosti – uporabljene odklopne naprave. Poleg tega želi, da Italija razjasni, ali ni izpolnila svoje obveznosti sprejetja popravljalnih ukrepov ter naložitve kazni proizvajalcu avtomobilov.
Nemški Volkswagen, ki zaradi goljufije, ko je milijone dizelskih avtomobilov po vsem svetu opremil s programsko opremo, ki je v času testiranj zagotovila nižje izpuste škodljivih plinov, kot so jih avtomobili dejansko proizvajali na cesti, je plačal že milijardne kazni in odškodnine, skupno pa za ta namen oblikoval že več kot 22 milijard evrov rezervacij.