Evropska komisarka za promet Violeta Bulc je v sredo predstavila predloge novih pravil na področju mobilnosti. Doslej so bili sistemi cestninjenja za osebna vozila prepuščeni državam članicami, na ravni EU so regulirali zgolj cestninjenje tovornih vozil. Po novem bodo morale države članice tudi sistem za osebna vozila urediti glede na prevoženo razdaljo in glede na načelo »onesnaževalec plača«.
Dejstvo je, da vinjete ne omogočajo pravičnega sistema cestninjenja. Ugodne so samo za tiste uporabnike, ki se veliko vozijo po avtocestah, hkrati pa ne spodbujajo čistejših vozil. Pri komisiji ocenjujejo, da naj bi z novim sistemom pobrali toliko cestnin kot doslej. Zaradi novih pravil bo moralo sisteme cestninjenja spremeniti 15 držav, med njimi je tudi Slovenija. Nova pravila naj bi bila uveljavljena do leta 2023. Osem držav bo moralo spremeniti tudi sistem cestninjenja za tovorna vozila. Devet članic bo moralo do leta 2023 opustiti vinjetno cestninjenje, med njimi je tudi Slovenija, poleg nje pa še Avstrija, Bolgarija, Češka, Madžarska, Nemčija, Slovaška in Romunija.
Kako se bodo novim pravilom prilagodili na Darsu? Sistem e-cestninjenja za težka tovorna vozila, ki ga te dni gradijo na Darsu, omogoča tudi cestninjenje osebnih vozil, potrebna pa bo nadgradnja. »V sistemu bi bilo v primeru vključitve osebnih vozil predvidoma vsaj petkrat več transakcij,« pravijo na Darsu. Hkrati proučujejo možnost uvedbe elektronske vinjete za osebna vozila, za kar so imenovali tudi delovno skupino. V letu 2018 spremembe še niso predvidene. Kaj je e-vinjeta? Gre za zakupljeno časovno omejeno pravico do uporabe avtoceste, povezano z registrsko številko. Uporabljajo jo na Madžarskem, na območju Danske, Švedske, Luksemburga, Belgije in Nizozemske. Z letom 2018 bodo e-vinjete uvedli tudi v Avstriji, hkrati pa bodo ohranili tudi klasične nalepke.