Ker je ameriški spletni velikan Google svoj prevladujoči položaj na trgu zlorabljal pri storitvah primerjave cen, mu je evropska komisija (EK) izrekla 2,4 milijarde evrov »težko« kazen oziroma tri odstotke letnih prihodkov družbe.
Ta je večja od prvotnih ocen, ki so se vrtele okoli 1,1 milijarde evrov, a še vedno precej manjša od teoretične kazni, ki bi jo EK lahko naložil Googlu oziroma njegovemu matičnemu podjetju Alphabet. Če bi se EK odločil za maksimalno kazen v vrednosti desetih odstotkov letnih prihodkov, bi moral Google zaradi omejevanja konkurence plačati osem milijard evrov kazni. V Googlu odločitev EK spoštujejo, a se z njo ne strinjajo in se bodo po poročanju tujih medijev zoper to pritožili.
Kot pojasnjujejo v EK, je Google svoj prevladujoči položaj na trgu zlorabljal tako, da je svojo storitev primerjave cen Google Shopping (ta v Sloveniji ni na voljo) v rezultatih iskanja uvrščal višje, storitev konkurentov, ki prav tako ponujajo primerjave cen izdelkov in storitev, pa nižje. To prakso je po ugotovitvah EK uporabljal v vseh 13 državah EU, kjer je uvedel storitev primerjave cen. To je januarja 2008 najprej storil v Nemčiji in Veliki Britaniji, prakso je nato oktobra 2010 razširil na Francijo, maja 2011 na Italijo, Nizozemsko in Španijo, februarja 2013 na Češko in novembra 2013 na Avstrijo, Belgijo, Dansko, Norveško, Poljsko in Švedsko. Od začetka zlorab je Googlova storitev primerjave cen v Veliki Britaniji denimo dosegla 45-kratno povečanje prometa, v Nemčiji pa 35-kratno.
EK je Googlu naložil, da mora to prakso v 90 dneh opustiti, sicer mu grozi denarna kazen v višini do pet odstotkov povprečnega dnevnega svetovnega prometa matične družbe podjetja Google Alphabet. Oziroma več kot deset milijonov evrov na dan.
EK je Google začel podrobneje spremljati že leta 2010, ko so se nekatera konkurenčna podjetja pritožila, da Google izkorišča prevladujoč položaj na trgu spretnih iskalnikov. Ameriški velikan je pod drobnogledom EK tudi zaradi domnevnega zaviranja izbire in inovacij na področju aplikacij za operativni sistem Android in sumov omejevanja konkurence z oglaševalsko platformo AdSense.