Prodaja Zemante, ki sta jo leta 2007 ustanovila Boštjan Špetič in Andraž Tori, je prvi primer prodaje (»izhoda«) slovenskega start-upa, podprtega s tveganim kapitalom. Kupec je podjetje Outbrain, upravitelj največje svetovne platforme za odkrivanje oglasne vsebine, višina kupnine pa ni znana.
Ameriško podjetje Outbrain sta leta 2006 ustanovila Izraelca Ori Lahav in Yaron Galai. Outbrain je platforma, ki podjetjem oziroma blagovnim znamkam omogoča, da svojo promocijsko vsebino oglašujejo na straneh tako imenovanih založnikov, ki imajo večje število obiskovalcev. Prihodke od takih oglasov si deli z založnikom. Med večjimi uporabniki so CNN, Fox News, Sky, Bild in Spiegel. Po trditvah Orija Lahava mesečno dosežejo več kot pol milijarde ljudi, ki jim prikažejo okoli 200 milijard različnih vsebinskih priporočil.
Tudi Zemanta deluje v svetu tako imenovanega vsebinskega ali izvornega oglaševanja; razvili so platformo, ki velikim oglaševalcem omogoča, da laže organizirajo vsebino, jo prilagodijo posameznim formatom, najdejo ustrezno oglaševalsko mrežo – kot je Outbrain – in prek enotnega vmesnika spremljajo učinkovitost kampanje.
Zemanta je za svoje delovanje pred leti skupno zbrala blizu devet milijonov dolarjev tveganega kapitala od štirih tujih skladov, ki so zdaj svoje vložke unovčili. Za koliko, ostaja skrivnost. O njenem poslovanju lahko samo ugibamo, v Sloveniji je namreč lani ustvarila le dober milijon evrov prihodkov in večino prihodkov po besedah Boštjana Špetiča ustvari v ZDA, kjer ima sedež. Špetič pravi, da sta bila s soustanoviteljem Andražem Torijem do prevzema največja posamična lastnika, a podrobnosti ne razkriva.
Zemanta velja za enega prvih slovenskih tehnoloških start-upov. Na začetku so se ukvarjali z razvojem pametnih pomočnikov, ki so blogarjem pomagali pri pisanju in opremljanju vsebin. To dejavnost so septembra lani za neznano vsoto prodali podjetju Sovrn iz Kolorada. Tudi po prodaji celotnega podjetja bo razvojna ekipa ostala v Ljubljani, pravi Špetič.