Manager

Alitalii iščejo rešitelja

Izpostavljamo

FINANCE
Manager
Pogled v 2024 - gospodarske napovedi na enem mestu
Manager
ManagerRedakcija Finance Managerja Pogled v 2024 - gospodarske napovedi na enem mestu
FINANCE
Manager
TOP 101 na enem mestu
Manager
ManagerBojana Humar TOP 101 na enem mestu

Kdo je prvi med največjimi in najboljšimi, kdo je presenečenje med novinci, kdo je z devetimi zaposlenimi ustvaril 80 milijonov dobička, kdo bo letos vlagal in zaposloval, kdo je skopal največjo luknjo …

27.07.2017 20:30
Čas branja: 1 min
Alitalii iščejo rešitelja
3 milijarde evrov so presegle nakopičene izgube italijanske letalske družbe Alitalia, ki že deset let ni letela z dobičkom.

Nezavezujoče ponudbe za nakup družbe Compagnia aerea Alitalia (CAI), 51-odstotne lastnice letalske družbe Alitalia, je po poročanju italijanskega tiska oddalo 13 interesentov. Prodajni postopek vodi izredni državni upravitelj, ki ga je imenovala vlada na začetku maja, ko je družba zaprosila za zaščito po italijanskih stečajnih predpisih.

Delničarke družbe CAI so upnice z Inteso Sanpaolo, Poste Italiane in Unicreditom na čelu, nekaj čez sedem odstotkov pa ima družba Air France-KLM, s katero Alitalia sodeluje v poslovni povezavi Sky Team. Družbo CAI so ustanovili leta 2008 ob predhodnem prestrukturiranju Alitalie. Leta 2014 je 49-odstotni delež Alitalie z 1,76 milijarde dolarjev vredno dokapitalizacijo pridobila dubajska družba Etihad.

Italijanska letalska družba vse od leta 2008 ni dosegla dobička, njeni dolgovi so presegli že tri milijarde evrov, vsak mesec pa ustvari novih sto milijonov evrov izgube. Na drugi strani so sindikati zavrnili vse predloge za prestrukturiranje, ker bi vključevali znižanje plač in odpuščanje. Zato so lastniki maja zaprosili za zaščito po stečajnih predpisih. Vlada zaradi omejitev državnih pomoči ni mogla drugega kot zagotoviti 600 milijonov evrov premostitvenega posojila, da bi Alitalia preživela do oktobra, ko se mora prodajni postopek končati.

Za nakup se zanimajo številne letalske družbe, med njimi Etihad, ki je že solastnik, pa Ryanair, Easyjet, Air France, Delta Air Lines, British Airways, Turkish Airways, China Airways in IAG, lastnik Iberie, ter nekaj naložbenih skladov. Vendar je pričakovati trda pogajanja z vlado, kar napoveduje izjava predsednika Ryanairove uprave Michaela O'Learyja: »Za Alitalijo se zanimamo samo, če bomo imeli proste roke, da izvedemo temeljito prestrukturiranje. To pomeni, da se italijanska vlada odreče kakršnemukoli vmešavanju, sindikati pa se bodo morali soočiti z realnostjo.«

Če Alitalia do oktobra ne bo dobila novega večinskega lastnika, se po mnenju izrednega upravitelja ne bo mogoče izogniti stečaju, ki bi pomenil izgubo okrog 12 tisoč delovnih mest v Alitalii in približno prav toliko pri njenih partnerjih.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
FINANCE
Manager
Alitalia se bo dvignila na krilih države
FINANCE
Transport in logistika
Nemčija s 150 milijoni evrov na pomoč Air Berlinu
FINANCE
Manager
Air France z nizkocenovnikom za rast prihodkov
FINANCE
Slovenija
Bo brexit otežil poslovanje Ryanaira na Otoku?
FINANCE
Transport in logistika
Kaj se dogaja z evropskimi letalskimi družbami?
Transport in logistika
Transport in logistikaKarel Lipnik Kaj se dogaja z evropskimi letalskimi družbami?

Po Alitaliji in Airberlin se je zlomil še britanski Monarch

FINANCE
Vlagatelj Maks
(Maks webinar, v živo ob 11. uri) Kaj oblikuje bikovski trg delnic, zlata in kriptovalut
Vlagatelj Maks
DANES V ŽIVO
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks (Maks webinar, v živo ob 11. uri) Kaj oblikuje bikovski trg delnic, zlata in kriptovalut

Prisluhnite brezplačnemu pogovoru z vodilnim strokovnjakom Michaelom Howllom, ustanoviteljem CrossBorder Capitala, v živo.