Škandal z goljufanjem avtomobilskih proizvajalcev pri izpustih dizelskih motorjev je dobil novo razsežnost. Nemški avtomobilski velikan Volkswagnu je namreč z goljufijo pri Evropski investicijski banki EIB, ki financira predvsem infrastrukturne in razvojne projekte, uspelo najeti 400 milijonov evrov veliko posojilo za razvoj dizelskega motorja, ki bi ustrezal vse strožjim pravilom o izpustih v EU in ZDA.
Tako je pokazala preiskava evropskega urada za boj proti goljufijam OLAF, ki jo je ta začel konec leta 2015, ko se je Volkswagen zapletel v škandal zaradi sistemskega prirejanja meritev izpustov dizelskih motorjev na uradnih testih. To je novi udarec za nemško avtomobilsko industrijo, ki sta jo evropski direktorat za konkurenco in nemški protikartelni urad nedavno začela preiskovati še zaradi suma kartelnega dogovarjanja pri razvoju avtomobilov.
OLAF v svojem poročilu ugotavlja, da je Volkswagen posojilo EIB namenil razvoju dizelskega motorja VW EA 189, čeprav so v vrhu podjetja vedeli, da bi ta model dosegel cilje glede izpustov le z uporabo odklopne naprave, ki je omogočala goljufijo z izpusti.
Kakšne posledice bodo ugotovitve urada imele za Volkswagen, ki je EIB 400 milijonov evrov veliko posojilo vrnil leta 2014, ta hip še ni jasno. OLAF, ki pristojnosti za ukrepanje nima, je s svojimi ugotovitvami seznanil nemške preiskovalce afere Dieselgate. Volskwagen je sicer zaradi te afere že plačal milijardne kazni in odškodnine, skupno pa za ta namen oblikoval več kot 22 milijard evrov rezervacij.