Kitajski velikan za skupinske prevoze Didi Chuxing z več kot 400 milijoni uporabnikov v 400 kitajskih mestih bo odslej prisoten tudi v Evropi, Afriki in na Bližnjem vzhodu, in sicer prek vstopa v lastništvo dveh Uberjevih tekmecev, estonski start-up Taxify, ki deluje v 18 državah ter ima v Evropi in Afriki 2,5 milijona uporabnikov, in ponudnika skupinskih prevozov iz Dubaja Careem, ki ima v 13 državah Bližnjega vzhoda in severne Afrike 12 milijonov uporabnikov.
Didi Chuxing, ki je v preteklosti lastniško vstopil tudi v podjetja v ZDA (Lyft), v Braziliji (99), Singapurju (Grab) in Indiji (Ola), je lani s kitajskega trga pregnal ameriškega tekmeca Uber – tako da je za dobrih 31 milijard evrov prevzel njegovo tamkajšnje hčerinsko podjetje. Ameriškemu velikanu sicer ne gre vse po načrtih niti na domačem pragu. Njegova dve leti stara lizinška divizija Xchange podjetju na vozilo namreč prinaša kar devet tisoč dolarjev izgube, kar je 18-krat več, kot so ocenjevali sprva. Zato bodo lizinško divizijo s 40 tisoč vozili prodali, ob tem pa bo delo izgubilo 500 Uberjevih zaposlenih oziroma tri odstotke vseh.
Višine vložka in deleža, ki ga je Didi Chuxing pridobil v hitro rastočem estonskem in dubajskem ponudniku aplikacij za skupno uporabo prevozov, podjetja ne razkrivajo. V štiri leta starem estonskem start-upu so kljub vstopu kitajskega partnerja kontrolni lastniški delež obdržali njegovi trije ustanovitelji, Martin in Markus Villig ter Oliver Leisalu, ki so bili sodelavci že v podjetju, ki je razvilo platformo za komuniciranje Skype.
Zaradi svežega denarja in izmenjave znanj s kitajskim strateškim partnerjem bo Taxify svojo dejavnost zdaj razširil tudi zunaj skupine hitro razvijajočih se trgov, na katerih družba deluje zdaj. Med drugim nameravajo še letos vstopiti v London. Pet let stari Careem, ki mu je junija pri vlagateljih uspelo zbrati 500 milijonov dolarjev svežega kapitala, pa se ob pomoči novega partnerja pripravlja na naslednjo fazo rasti družbe.