Ministrstvo za infrastrukturo oziroma Direkcija Republike Slovenije za infrastrukturo je minuli petek, na dan, ko se je uradno začela referendumska kampanja proti gradnji drugega tira, objavilo razpis za izbiro izvajalca za pripravljalna dela pri drugem tiru železniške proge Divača–Koper. In sicer za gradnjo dostopnih cest do vstopov v portale predorov za drugi tir. Ocenjena vrednost del, ki jih bo izbrani izvajalec moral dokončati v 12 mesecih, znaša 20 milijonov evrov brez DDV.
Razpis bo seveda padel v vodo, če zakon o drugem tiru na referendumu 24. septembra ne bo dobil podpore. Pobudnik referenduma in vodja gibanja Davkoplačevalci se ne damo Vili Kovačič napoveduje ostro kampanjo, v kateri bodo poskušali volivce prepričati z argumenti, da je mogoče drugi tir železniške proge Divača–Koper zgraditi ceneje, hitreje in bolj prijazno do okolja. Kovačič je prepričan, da bo zakon na referendumu padel, s čimer bi se po njegovem mnenju odprla možnost za proučitev alternativnih rešitev za izvedbo projekta. Če bi zakon referendumsko preizkušnjo prestal, ga bo dal v presojo ustavnemu sodišču.
Vladna stran je začetek referendumske kampanje zaznamovala z ogledom izvlečnega tira na progi med Divačo in Koprom, da bi tudi v živo ponazorila zahtevnost izgradnje enega geostrateško najpomembnejših projektov doslej. Medijskega dogodka se je udeležilo več ministrov in državnih sekretarjev na čelu s premierom Mirom Cerarjem ter predstavnikov strokovne javnosti in gospodarstva, ne pa tudi vodstvo Luke Koper.
Celotna vrednost izgradnje drugega tira po zadnji oceni znaša okoli milijardo evrov. Izhodiščna cena je bila 1,4 milijarde evrov, nato so jo oklestili na 1,2 milijarde in nato pod milijardo. Če bi dodali še en tir na trasi drugega tira, pa bi to pomenilo 1,1 milijarde evrov stroškov.