Zakon o drugem tiru, ki ureja pogoje in način izvedbe naložbe v gradnjo drugega tira železniške proge Divača–Koper, je ob nekaj več kot 20-odstotni volilni udeležbi na nedeljskem referendumu dobil podporo volivcev. Zanj je glasovalo skoraj 53,5 odstotka volilnih upravičencev, proti pa 46,5 odstotka. Da bi referendum uspel, bi moralo proti zakonu glasovati okrog 340 tisoč volivcev.
Pobudnik referenduma in vodja civilne iniciative Davkoplačevalci se ne damo Vili Kovačič je po neuspehu na referendumu napovedal, da bo zakon zdaj vložil v ustavno presojo, obrnil se bo tudi na računsko sodišče.
Vladna stran medtem v nizki volilni udeležbi vidi znamenje, da imajo volivci dovolj političnih igric in da odločitve o pomembnih infrastrukturnih projektih raje prepuščajo vladi. Med prvimi nalogami po referendumu poudarja pridobitev načrtovanih 250 milijonov evrov evropskih sredstev. Celotno vrednost naložbe v drugi tir vlada sicer ocenjuje na slabo milijardo evrov. Med predvidenimi viri financiranja so poleg evropskih sredstev še kapitalski vložek Slovenije v vrednosti 200 milijonov evrov, kapitalski vložek zalednih držav v višini 200 milijonov evrov ter dolžniški viri financiranja, predvsem posojilo pri Evropski investicijski banki (EIB) ter Slovenski izvozni in razvojni banki (SID banka) v vrednosti 311 milijonov evrov. Zaprtje finančne konstrukcije vlada pričakuje do sredine leta 2018.