Potem ko je evropska komisija lani poleti zaradi kartelnega dogovarjanja in kršitve protimonopolnih pravil EU z globo v skupni višini 2,9 milijarde evrov kaznovala proizvajalce tovornjakov Volvo/Renault, Daimler, Iveco in DAF, je zdaj z 880 milijoni evrov oglobila še švedsko Scanio.
Evropska komisija je preiskavo uvedla leta 2011 oziroma potem, ko so na nepravilnosti opozorili v podjetju MAN. Po njenih ugotovitvah se je šest podjetij, ki skupaj obvladujejo 90 odstotkov evropskega trga, kar 14 let oziroma od 1997 do 2001 dogovarjalo o cenah srednjih in težkih tovornjakov, časovnem načrtu za uvedbo tehnologij za zmanjšanje škodljivih izpustov in prenos stroškov za doseganje okoljskih standardov na kupce.
Podjetja so krivdo priznala in privolila v poravnavo. Ker so privolila v sodelovanje s preiskovalci, jim je komisija znižala kazen. Najvišja kazen je doletela Daimler, kar milijarda evrov, sledil je DAF s kaznijo v višini 750 milijonov evrov, nato Volvo/Renault z nekaj več kot 670 in Iveco s 495 milijonov evrov. Podjetje MAN, ki je kartelno dogovarjanje prijavilo, je imelo v preiskavi priznano imuniteto in se je s tem izognilo kazni v višini 1,2 milijarde evrov. V švedski Scanii, ki je v lasti nemškega Volkswagna, lani niso priznali sodelovanja pri dogovarjanju o cenah in uvajanju tehnologij za zmanjševanje izpustov. Zdaj so ob odločitvi iz Bruslja dejali, da jo bodo proučili in se morda proti njej tudi pritožili.