Manager

Tudi Scanii globa EU zaradi kartelnega dogovarjanja

Izpostavljamo

FINANCE
Manager
Lestvica TOP 101: To so najboljši med največjimi in tako meljejo inflacijo
Manager
TOP 101
ManagerJure Ugovšek Lestvica TOP 101: To so najboljši med največjimi in tako meljejo inflacijo 1

Predstavljamo celosten pregled največjih slovenskih skupin in družb ter najboljših med njimi.

FINANCE
Manager
To je lestvica 100 najboljših in največjih slovenskih podjetij
Manager
MANAGER: TOP 101
ManagerJure Ugovšek To je lestvica 100 najboljših in največjih slovenskih podjetij 5

Sestavili smo lestvici največjih slovenskih podjetij in najboljših med njimi.

05.10.2017 22:30
Čas branja: 1 min
Tudi Scanii globa EU zaradi kartelnega dogovarjanja
Foto: Gustav Lindh/Scania

Potem ko je evropska komisija lani poleti zaradi kartelnega dogovarjanja in kršitve protimonopolnih pravil EU z globo v skupni višini 2,9 milijarde evrov kaznovala proizvajalce tovornjakov Volvo/Renault, Daimler, Iveco in DAF, je zdaj z 880 milijoni evrov oglobila še švedsko Scanio.

Evropska komisija je preiskavo uvedla leta 2011 oziroma potem, ko so na nepravilnosti opozorili v podjetju MAN. Po njenih ugotovitvah se je šest podjetij, ki skupaj obvladujejo 90 odstotkov evropskega trga, kar 14 let oziroma od 1997 do 2001 dogovarjalo o cenah srednjih in težkih tovornjakov, časovnem načrtu za uvedbo tehnologij za zmanjšanje škodljivih izpustov in prenos stroškov za doseganje okoljskih standardov na kupce.

Podjetja so krivdo priznala in privolila v poravnavo. Ker so privolila v sodelovanje s preiskovalci, jim je komisija znižala kazen. Najvišja kazen je doletela Daimler, kar milijarda evrov, sledil je DAF s kaznijo v višini 750 milijonov evrov, nato Volvo/Renault z nekaj več kot 670 in Iveco s 495 milijonov evrov. Podjetje MAN, ki je kartelno dogovarjanje prijavilo, je imelo v preiskavi priznano imuniteto in se je s tem izognilo kazni v višini 1,2 milijarde evrov. V švedski Scanii, ki je v lasti nemškega Volkswagna, lani niso priznali sodelovanja pri dogovarjanju o cenah in uvajanju tehnologij za zmanjševanje izpustov. Zdaj so ob odločitvi iz Bruslja dejali, da jo bodo proučili in se morda proti njej tudi pritožili.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
FINANCE
Avto
Dober posel z dostavniki in tovornjaki
FINANCE
Avto
Za volanom tovorne scanie s hibridnim pogonom, je to prihodnost?
Avto
AvtoBoštjan Paušer Za volanom tovorne scanie s hibridnim pogonom, je to prihodnost?

Scania G320 hybrid lahko na elektriko prevozi do dva kilometra, čistejši hibridni sklop pa zakonodaja nagrajuje z večjo dovoljeno obremenitvijo

FINANCE
Transport in logistika
(Analiza) Kako so se premešale karte na trgu gospodarskih vozil
Transport in logistika
Transport in logistikaBoštjan Paušer (Analiza) Kako so se premešale karte na trgu gospodarskih vozil

Mercedes je doslej vrsto let vztrajal na prvem mestu, lani sta ga prehitela Volvo in Man, ki sta oba povečala prodajo za 11 odstotkov

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Manager
Volvo s šest milijonov evrov vredno naložbo v novi center
FINANCE
Avto
VW crafter v preobleki najmanjšega MANA
Avto
AvtoBoštjan Paušer VW crafter v preobleki najmanjšega MANA

MAN se letos podaja v nove vode – z modelom TGE vstopa v svet dostavnikov skupne mase od tri do 5,5 tone; s tem se Bavarci spuščajo tudi v segment pod 7,5 tone, ki ga doslej niso pokrivali

FINANCE
Avto
Elektrika in hibridi na poti v tovorna vozila
Avto
AvtoBoštjan Paušer Elektrika in hibridi na poti v tovorna vozila

Dostavniki so dejansko še najbliže osebnim vozilom, zato ne preseneča podatek, da so električno gnana dostavna vozila danes že realnost.

FINANCE
Nova revija Finance: panoge prihodnosti
PRO
Finance
NOVA REVIJA FINANCE
Finance PRO Nova revija Finance: panoge prihodnosti (PRO)

Vabljeni v zakulisje šestih prepletenih panog prihodnosti