Nemški avtomobilski koncern Daimler, ki je v preteklosti izvažal vozila iz evropskih tovarn prek Bremenhavna in Zeebrugga, oktobra 2015 pa je Luko Koper izbral kot svoje tretje izvozno pristanišče, bo po novem vozila iz Kopra izvažal tudi na Japonsko. Zdaj Daimler mercedese prek Luke Koper izvaža na Kitajsko, v Hongkong in Singapur.
V Kopru bodo zato odprli dodatne neposredne ladijske povezave za prevoz vozil med Koprom in Azijo. V Daimlerju so pred dvema letoma zapisali, da krajša pot čez Koper pomeni nižje stroške ter manj izpustov na kopenskem in morskem delu logistične poti.
Daimler je prek Kopra doslej prepeljal več kot sto tisoč enot na leto, z novim poslom pa bodo količine še povečali. V Luki Koper so prek avtomobilskega terminala lani pretovorili skoraj 750 tisoč vozil, v prvih devetih mesecih letos pa skoraj 600 tisoč.
Avtomobili so za Koper strateški tovor, zato bodo v prihodnjih letih vložili 43,6 milijona evrov v dodatne zmogljivosti za pretovor avtomobilov. Med drugim bodo zgradili garažno hišo s šest tisoč parkirnimi mesti, s tem bodo zmogljivosti za letni pretovor povečali za 162 tisoč vozil, pravijo v Luki Koper.
V Luki so sicer pretovor v prvih devetih mesecih povečali na 17,7 milijona ton, to je 8,7 odstotka več kot v istem obdobju lani. Pretovor zabojnikov so povečali za 11 odstotkov. Prodajni prihodki so po nerevidiranih podatkih v tem obdobju zrasli za 9,5 odstotka, na 155,09 milijona evrov. V prvem polletju so čisti dobiček povečali za 24 odstotkov, na 27,1 milijona evrov.