Tretji največji japonski jeklar Kobe Steel, ki je priznal, da je med septembrom lani in avgustom letos ponarejal podatke o kakovosti svojih izdelkov iz aluminija in bakra, je te dobavil okoli 500 podjetjem.
To je 300 podjetij več, kot so v japonskem jeklarju povedali najprej. Kot je pokazala interna revizija, podatki niso bili resnični za 19.300 ton njihovih izdelkov iz aluminija, 2.200 ton izdelkov iz bakra ter 19.400 kosov aluminijastih odlitkov in kovanih izdelkov, kar skupaj pomeni približno štiri odstotke izdelkov japonskega jeklarja.
Delnice Kobe Steela, ki mu zaradi škandala grozi bankrot, so v tednu dni izgubile približno 40 odstotkov vrednosti, zaupanje v družbo pa je uničeno. Vrsta Kobejevih strank zdaj pregleduje kakovost svojih izdelkov, japonski jeklar pa skupaj z njimi preverja podatke in sodeluje tudi pri preverjanju kakovosti. Prvi mož Kobe Steela Hiroja Kavasaki se je zaradi ponarejanja podatkov opravičil vsem prizadetim.
Poleg japonskih avtomobilskih proizvajalcev Toyote, Nissana, Suzukija, Mazde, Subaruja in Honde so sporne izdelke uporabljali tudi pri General Motorsu, Tesli in Daimlerju. V svoja letala sta jih vgrajevala Boeing in Airbus, v svoje hitre vlake, ki vozijo na Japonskem in v Veliki Britaniji, jih je vključil tudi Hitachi. Ob tem so v Hitachiju zatrdili, da tako vlaki na Japonskem kot v Britaniji izpolnjujejo varnostne zahteve, niso pa skladni s specifikacijami, ki jih je navajal Kobe Steel. V Hondi pa so povedali, da morebiten vpliv na varnost še proučujejo in da je prezgodaj za oceno, ali bodo potrebni vpoklici vozil. Trenutno ne kaže na kritično težavo, saj v družbi preverjajo kakovost materiala, ki ga vgrajujejo v svoja vozila.