Ameriški proizvajalec električnih avtomobilov Tesla se z oblastmi v kitajskem Šanghaju dogovarja, da bo v tamkajšnji bližnji prostotrgovinski coni postavil tovarno za proizvodnjo električnih vozil. Pogovori naj bi bili končani do konca leta.
Družba Elona Muska bo prvi tuji avtomobilski proizvajalec, ki bo na Kitajskem tovarno postavil samostojno, brez sicer obvezne 50-odstotne lastniške soudeležbe kitajskega partnerja. Kakšne kompromise je moral Musk skleniti v zameno za samostojnost, za zdaj ni znano. Poznavalci ob tem ugibajo, ali je med temi morda tudi partnerstvo pri postavitvi tovarne baterij na Kitajskem. Te Tesla zdaj izdeluje v svoji megatovarni v Nevadi.
Kako veliko tovarno namerava ameriška družba zgraditi na Kitajskem, ki je s 30 milijoni prodanih osebnih vozil na leto največji avtomobilski trg na svetu, in koliko bo vredna naložba, tuji mediji ne poročajo. Znano ni niti, kako bo družba, ki vse od svojih začetkov pred 14 leti posluje z izgubo, zagotovila vire financiranja.
Tesla bo sicer moral za avtomobile, čeprav bodo ti izdelani na Kitajskem, plačevati 25-odstotno carino. Tolikšno carino sicer plačujejo vsi proizvajalci, ki na Kitajskem prodajajo izdelke, proizvedene v prostotrgovinskih conah.
Ker Tesla za svoja luksuzna modela X in S na Kitajskem že zdaj plačuje carino, spremembe ne bo. Prihranke bodo družbi prinesli nižji transportni stroški, cenejši lokalni dobavitelji ter občutno cenejša delovna sila kot v domači Kaliforniji. Poleg tega bo lahko Tesla na Kitajskem proizvedene avtomobile ceneje kot zdaj iz ZDA izvažal na Japonsko, v Južno Korejo in druge dele Azije.