Ameriško družabno spletno omrežje Facebook z desetimi medijskimi založniki iz ZDA in Evrope preizkuša novo storitev v okviru aplikacije Instant Article. Ta uporabnikom, ki imajo na svojih napravah naložen operacijski sistem Android, po novem omogoča brezplačni dostop do desetih zaklenjenih člankov na mesec, medijskim založnikom, ki so se pridružili poskusu, pa sklenitev naročniškega razmerja z bralci.
Poleg ameriških založnikov Boston Globe, Hearst, Tronc in Washington Post so se Facebookovi pobudi, s katero si ta želi po eni strani povrniti zaupanje uporabnikov, ki so ga omajale številne lažne novice v lanski predvolilni kampanji za predsednika ZDA, po drugi strani pa izboljšati sobivanje z založniki novic, ki od delitve svojih vsebin med dvema milijardama aktivnih uporabnikov Facebooka na mesec najpogosteje ne dobijo ničesar, pridružili tudi nemška Bild in Spiegel, italijanska La Repubblica, francoski Le Parisien ter britanska Economist in Telegraph.
Nov model sodelovanja z založniki novic je začel iskati tudi ameriški spletni velikan Google. Po poročanju medijev v družbi razvijajo rešitev, ki bi omogočala, da z medijskimi založniki delijo del svojih prihodkov. Podobno kot jih denimo delijo z oglaševalci, ki uporabljajo Googlovo storitev Adsense. Hkrati bi na podlagi Googlovih podatkov o spletnih uporabnikih algoritmi založnikom pomagali pri identificiranju novih potencialnih naročnikov.