Nevarna politična trenja po svetu – in katera bi nas morala najbolj skrbeti Nevarna politična trenja po svetu – in katera bi nas morala najbolj skrbeti Zahodni Balkan, vzpon skrajnih gibanj v Evropi, Ukrajina, trgovinska vojna med ZDA in Kitajsko, Sirija, Iran, Severna Koreja … Pogledali smo nekatera največja politična trenja po svetu, ki se še intenzivirajo, s strokovnjakom za varnostna vprašanja Iztokom Prezljem pa poskušali oceniti njihov razvoj in katera nas najbolj ogrožajo.
Kako je Nike z oglasom sprovociral Trumpa in povečal vrednost podjetja Kako je Nike z oglasom sprovociral Trumpa in povečal vrednost podjetja Kampanja ameriške korporacije za športno obutev Nike ob 30-letnici slogana »Just do it« z uporniškim zvezdnikom ameriškega nogometa Colinom Kaepernickom v glavni vlogi v zadnjih tednih dviguje vse več prahu, pa tudi prodajo in vrednost delnice.
Start-up, ki naj bi postal kitajski Tesla, ali zakaj letijo milijarde na kitajski trg električnih avtov Start-up, ki naj bi postal kitajski Tesla, ali zakaj letijo milijarde na kitajski trg električnih avtov Nio je eden od številnih kitajskih start-upov, ki se spuščajo na rastoči trg električnih avtomobilov in dobivajo vlagateljske milijarde. Prejšnji teden je v New Yorku izpeljal prvo javno ponudbo delnic, analitiki pa opozarjajo, da so njegovi proizvodni cilji morda preveč ambiciozni.

Kako postati bolj vidni na spletu

Čas branja: 4 min
16.11.2017  22:38
Vse o tem, kaj je treba upoštevati, da se bo vaša spletna stran pojavljala med prvimi zadetki v Googlovem iskalniku.
Kako postati bolj vidni na spletu

Svojo storitev ali izdelek lahko na spletu, v grobem, promovirate po dveh poteh: s plačanimi objavami ali s povečevanjem tako imenovanega organskega obiska. Na področju oglasov sta daleč največji internetni platformi Google in Facebook (skupaj obvladujeta več kot polovico globalnega trga), ki svojo prednost pred drugimi (Twitterjem, Instagramom in manjšimi spletnimi iskalniki) gradita na zelo dobrem poznavanju svojih uporabnikov – s tem pa oglaševalcem omogočata ciljano naslavljanje potencialnih kupcev. Tovrstni oglasi seveda imajo svoje prednosti, a pogosto vendarle niso dovolj učinkoviti glede na vložek – številni spletni strokovnjaki zato opozarjajo, da dolgoročno spletno prisotnost krepita predvsem dobra in ustrezna vsebina ter do uporabnikov prijazna spletna stran. Vse to Google ter drugi iskalniki namreč upoštevajo pri razvrščanju zadetkov za določeno iskanje – in višje ko je stran uvrščena ob iskanju, več spletnih uporabnikov jo bo našlo, kar pomeni večji »organski« obisk potencialnih kupcev.

Kako sploh deluje iskalnik

Čeprav je spletnih iskalnikov kar nekaj, pa je Google daleč pred vsemi – na globalni ravni beleži namreč 80 odstotkov iskanj na računalnikih in skoraj 98 odstotkov na pametnih telefonih oziroma tablicah. Pri prilagajanju svoje spletne strani se torej splača ravnati predvsem po kriterijih, ki jih ameriški tehnološki velikan uporablja pri razvrščanju iskanj: to pa sta, poenostavljeno povedano, relevantnost in priljubljenost spletne strani.

Googlovi pajki (računalniški programi) brskajo po milijardah spletnih strani, dokumentov, tudi slikah, kjer pregledajo kodo, podatke pa shranjujejo v ogromne podatkovne centre, ki jih ima ameriški tehnološki velikan po vsem svetu. Ko uporabnik iskalnika vpiše ključne besede, Google povezane spletne strani poišče v zbirkah in jih v manj kot sekundi prikaže na naših zaslonih.

Katere spletne strani bodo prikazane in v kakšnem zaporedju, poskrbi algoritem oziroma matematična formula, ki se je izkazala za eno najbolj vplivnih inovacij v spletnem svetu. Algoritem se sicer stalno spreminja – menda skoraj 600-krat na leto –, iskalnik pa ob tem postaja vse bolj inteligenten, kar pomeni, da ne razume samo vsebine, ampak tudi kontekst. Na primer: ob iskanju »nakup televizorja« Google na prvih mestih ne bo razvrstil prodajne vsebine, ampak nasvetno – predvideva namreč, da nas zanimajo različne primerjave med izdelki in nakupnimi vodniki.

Vsebina in kontekst sta glavna

Oglaševalci so seveda to ugotovili že zdavnaj, zato poskušajo spletne strani in vsebino prilagoditi tako, da bodo za Googlove algoritme čim bolj privlačne. Med brskanjem po nasvetih, kako postati bolj viden, se redno pojavlja naslednji: ustvarjajte dobro in raznovrstno vsebino v obliki blogov, člankov, tudi slik, videoposnetkov in podkastov. Vsebina naj bo relevantna za bralca; to pomeni, da ga ne prepričuje o nakupu izdelka ali storitve, ampak raje rešuje njegov problem. Eden od trikov, kako dobiti idejo za pisanje, je vpogled v »povezana iskanja«, ki pokaže, kaj vse ljudi še zanima na enako temo. Primer: ob iskanju informacij o »prodaji avtomobila« se povezani iskalni zadetki nanašajo še na pripravo potrebne dokumentacije, postopke za prodajo v tujino, plačilo davkov ... Če je vsebina relevantna, naj bo daljša od zgolj nekaj stavkov in predstavljena v obliki priročnika, vodnika oziroma naj rešitev opiše po korakih.

Naj se o vas govori

Google pri razvrščanju strani upošteva okoli 200 različnih kriterijev, je pa poleg vsebine med pomembnejšimi tudi število in moč povezav. Iskalnik namreč domneva, da so strani, ki jih drugi povezujejo na svoje spletno mesto, bolj kredibilne in zaželene. Blog, ki so ga povezali (»polinkali«) drugi blogi ali spletni mediji, se bo tako znašel višje na Googlovem seznamu. Ocenjevanje pa ne temelji samo na številčnosti povezav, ampak tudi na njihovi moči – povezava, ki jo na vašo spletno stran vzpostavi recimo New York Times, je neprimerno bolj vredna, kot če enako naredi neka neznana in manj obiskana platforma.

Ključne besede: ni več pomembno, koliko jih je, temveč, kje so

Pred leti so internetni podjetniki vidnost svojih spletnih strani krepili tudi z vnašanjem čim večjega števila ključnih besed – torej izrazov, ki jih uporabniki Googla vnašajo v vrstico za iskanje. To preprosto pomeni, da je ob iskanju »šampona« iskalnik višje uvrščal stran, na kateri je bila ta beseda večkrat zapisana. Tovrstni triki danes ne delujejo več; Google namreč razume, kaj smo v resnici iskali, pa čeprav tega nismo povsem pravilno zapisali. Pogostost ključnih besed torej ne vpliva več na uvrstitev spletne strani, je pa po drugi strani bolj pomembno, na katerih mestih se besede pojavljajo, recimo v naslovu, podnaslovu, URL-vrstici, podpisih pod slikami.

Uporaba orodij

Poti, kako povečati možnosti, da ljudje najdejo vašo spletno stran, je še več. Med drugim imajo prednosti tiste strani, ki se hitreje naložijo (uporabljajte manj slik in animacij ter hitrejše gostovanje), so prijazne za ogled na pametnih telefonih in tablicah, imajo dobre ocene uporabnikov in so oblikovane glede na lokacijo.

Pri vsem tem obstaja na desetine orodij, ki vam pomagajo pri optimizaciji spletne strani, številne ponuja kar Google sam. Med drugim je pametno registrirati stran v orodju Google Search Console, ki omogoča, da »pajki« pravilno pregledajo stran. Google My business je pripomoček, ki bo spletno stran povezal z lokacijo (če ste s Ptuja, vas bo domačin, ki išče mizarja, hitreje našel), številne druge nasvete pa je ameriški velikan zbral v celovitem priročniku, do katerega lahko dostopate prek spletnega mesta bit.ly/1cpVpgW.

Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
FINANCE
Članki
Članki Kdo bo najbolj občutil, da je Umar izboljšal napoved rasti BDP 4

Deset stvari, ki jih morate vedeti o sveži napovedi gospodarske rasti v Sloveniji, ki so jo pripravili na Umarju in jo glede na pomlad...

FINANCE
Članki
Članki Junckerjev sklad kot učna ura, kako bomo črpali denar EU po letu 2020

Pogovor s podpredsednikom EIB o težavah, ki jih imajo nove članice EU pri izkoriščanju zmogljivosti sklada EFSI

FINANCE
Članki
Članki Ko začnejo Kitajci poudarjati kakovost – cene surovin upadajo

Strah pred presežno ponudbo zaradi preobrata v kitajskem dojemanju, da ni pomembna samo hitrost, ampak tudi kakovost gospodarske rasti,...

FINANCE
Članki
Članki Ko centralni bančniki zrejo v inflacijske krivulje 2

Kje je inflacija na dolarskem in evrskem območju – ter kaj trg pričakuje od tokratnega zasedanja ameriške centralne banke Fed

FINANCE
Članki
Članki Ocena Bruslja: slovenski proračun vsebuje tveganja 3

V danes objavljeni oceni je Bruselj slovenskemu proračunu za 2018 pripel najslabšo od treh možnih ocen, saj meni, da v njem obstajajo...

FINANCE
Članki
Članki (brexit) Sta EU in V. Britanija dosegli okvirni dogovor o finančnih obveznostih?

Pogajalci Evropske unije in Velike Britanije so po poročanju britanskega tiska dosegli okvirni sporazum o višini ločitvenega računa, ki...