Francoski Airbus, nemški Siemens in britanski Rolls-Royce so združili moči pri skupnem razvoju hibridnega električnega letala. Prototip – gre za prilagojeno različico štirimotornega reaktivnega potniškega letala british aerospace 146, na katero bodo namesto dveh običajnih motorjev namestili dva električna z močjo dveh megavatov – naj bi v zraku preizkusili leta 2020.
Skupni projekt Airbusa, Siemensa in Rolls-Roycea sodi med projekte za dosego okoljevarstvenih ciljev EU, ki si prizadeva za zmanjšanje hrupa ter izpustov ogljikovega dioksida in dušikovega oksida. Družbe so projekt E-Fan X utemeljile z besedami, da ciljev EU ne bo mogoče uresničiti s tehnologijami, ki jih poznamo danes. Kot je ob skupni predstavitvi projekta poudaril Airbusov glavni tehnični direktor Paul Eremenko, je E-Fan X pomemben naslednji korak na poti do uresničitve cilja – električnega poleta v bližnji prihodnosti. Napovedal je, da bodo v razvoju združili izkušnje in nova dognanja, do katerih so oziroma bodo njihovi inženirji prišli prek napredne pametne tehnologije.
Projekt sicer ni prvi na tem področju. Britanski nizkocenovni letalski prevoznik Easyjet je oktobra sporočil, da se je povezal z ameriškim Wright Electricom, ki razvija letala na električno energijo za polete, krajše od dveh ur. Pri Easyjetu napovedujejo, da bodo v desetih letih na nekatere destinacije, vključno s Parizom in Amsterdamom, že leteli z letali, ki jih namesto fosilnih goriv poganja električna baterija.