Manager

Dars na lov za graditelji druge cevi karavanškega predora

Izpostavljamo

FINANCE
Manager
Lestvica TOP 101: To so najboljši med največjimi in tako meljejo inflacijo
Manager
TOP 101
ManagerJure Ugovšek Lestvica TOP 101: To so najboljši med največjimi in tako meljejo inflacijo 1

Predstavljamo celosten pregled največjih slovenskih skupin in družb ter najboljših med njimi.

FINANCE
Manager
To je lestvica 100 najboljših in največjih slovenskih podjetij
Manager
MANAGER: TOP 101
ManagerJure Ugovšek To je lestvica 100 najboljših in največjih slovenskih podjetij 5

Sestavili smo lestvici največjih slovenskih podjetij in najboljših med njimi.

21.12.2017 21:00
Čas branja: 1 min
Dars na lov za graditelji druge cevi karavanškega predora
Po obeh ceveh karavanškega predora bo promet stekel šele leta 2025; po končani gradnji druge cevi bodo namreč dve leti sanirali sedanjo cev.

Dars je objavil mednarodni razpis za gradnjo druge cevi predora Karavanke. Izvajalca naj bi izbrali v prvi polovici prihodnjega leta, gradnja bo trajala pet let. Razpis je hkrati z Darsom objavil tudi Asfinag, upravljavec avstrijskih avtocest.

V investicijskem programu Darsa je vrednost slovenske strani nove cevi predora Karavanke ocenjena na 151,6 milijona evrov (brez DDV) oziroma 184 milijonov evrov skupaj z DDV. Predor bo predvidoma odprt leta 2023, nato pa bodo dve leti obnavljali zdajšnjo cev, kar pomeni, da se zastojev v turističnih konicah ne bomo znebili do leta 2025. Predor Karavanke proti Avstriji smo zgradili leta 1991 in je do danes ostal edini enocevni predor na slovenskem avtocestnem omrežju. Gre za naš najdaljši cestni predor v skupni dolžini približno osem kilometrov, od tega je dolžina na slovenski strani 3.450 metrov. Skozi predor Karavanke je v 26 letih peljalo več kot 52 milijonov vozil, promet ves čas narašča.

O gradnji predora so se politiki začeli pogovarjati leta 1964, do odprtja cevi pa je minilo 27 let. Vrtanje predora so začeli leta 1986. Gradil ga je SCT pod vodstvom Ivana Zidarja z avstrijsko-nemškim podizvajalcem Polensky & Zöllner.

In koliko je takrat stala gradnja? Predračun je bil narejen v jugoslovanskih dinarjih (dobre 9,5 milijarde), gradnja je potekala v času visoke inflacije in recesije. Po podatkih iz knjige o gradnji predora naj bi zanj skupaj z obrestmi, nadzorom in svetovanjem plačali približno 190 milijonov dolarjev (160 milijonov evrov). Predor so odprli na 1. junija 1991, nekaj dni pred osamosvojitvijo Slovenije.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
OGLAS
FINANCE
Namesto da bi vzel lizing za avtomobil, sem raje vložil v zeleno obveznico

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

FINANCE
Transport in logistika
Ob Darsovem razpisu za gradnjo druge cevi predora Karavanke obujamo spomine: tako je Ivan Zidar gradil prvo cev
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija Ob Darsovem razpisu za gradnjo druge cevi predora Karavanke obujamo spomine: tako je Ivan Zidar gradil prvo cev 1

Promet po obeh ceveh bo stekel šele leta 2025, po končani gradnji bodo namreč dve leti sanirali sedanjo cev

FINANCE
Transport in logistika
Se je rušenje Darsovih cestninskih postaj s 50 milijonov evrov pocenilo na 30?
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija Se je rušenje Darsovih cestninskih postaj s 50 milijonov evrov pocenilo na 30? 9

Ni čudežev: Dars je razpis razbil v dva dela, prvega ocenjujejo na 30,5 milijona evrov

FINANCE
Nepremičnine
(Reportaža) Zgodba o gradnji drugega tira med Divačo in Koprom je tudi zgodba o vodi
Nepremičnine
NepremičnineVasilij Krivec (Reportaža) Zgodba o gradnji drugega tira med Divačo in Koprom je tudi zgodba o vodi

Geologi, hidrogeologi in krasoslovci bodo do aprila prihodnje leto izvedli dodatna raziskovalna dela na trasi gradbišča drugega tira

FINANCE
Tako se dela posel v kmetijstvu
PRO
Finance
Podjetno kmetijstvo 2024
Uredništvo Agrobiznisa Tako se dela posel v kmetijstvu (PRO)

V posebni reviji (Podjetno kmetijstvo) predstavljamo uspešne zgodbe s podeželja. Učijo nas, da je možno tudi v zahtevnih časih ustvarjati dodano vrednost. Brezplačno si jo lahko prenesete prek obrazca spodaj.

FINANCE
Nepremičnine
Predor Karavanke: tudi v Sloveniji 50-milijonske razlike v ponudbah. Zakaj?
Nepremičnine
NepremičnineVasilij Krivec Predor Karavanke: tudi v Sloveniji 50-milijonske razlike v ponudbah. Zakaj?

Dars je danes odpiral ponudbe za gradnjo druge cevi predora Karavanke. Zanimivo je, da smo dobili povsem enak razpon cen kot na avstrijski strani predora: od 89 do 140 milijonov evrov.

FINANCE
Nepremičnine
Poglejte, skozi kaj vse se bodo prebijali gradbinci pod Karavankami
Nepremičnine
NepremičnineVasilij Krivec Poglejte, skozi kaj vse se bodo prebijali gradbinci pod Karavankami 2

Dars je pred približno mescem dni objavil razpis za predvidoma 150 milijonov evrov vredno gradnjo druge cevi karavanškega predora. Drugače od gradnje prve cevi bodo izvajalci precej bolj natančno vedeli, skozi katere plasti se bodo prebijali, saj je v projektu tudi dokaj podrobna geološka karta.

FINANCE
Nepremičnine
Rušitev cestninskih postaj prihodnje leto, to bo stalo 50 milijonov evrov
Nepremičnine
NepremičnineVasilij Krivec Rušitev cestninskih postaj prihodnje leto, to bo stalo 50 milijonov evrov 4

Dars bo na leto v obnovo avtocest vlagal 60 milijonov evrov