Kaj bi nas moralo skrbeti pri umetni inteligenci Kaj bi nas moralo skrbeti pri umetni inteligenci Trgovanje s podatki o uporabnikih brez njihove privolitve, manipuliranje z lažnimi novicami in videoponaredki, kibernetska varnost, zlorabe tehnologije prepoznave obraza … Naraščajoča uporaba umetne inteligence skriva kopico pasti.
Kdo so gorenjski kreativci, ki so zasnovali turistično podobo Azerbajdžana Kdo so gorenjski kreativci, ki so zasnovali turistično podobo Azerbajdžana Spletni portal, ki so ga za Slovensko turistično organizacijo zasnovali v podjetju Creatim, je tako navdušil Azerbajdžance, da so snovanje svoje turistične podobe zaupali ekipi kreativcev iz Gorenjske.
Nasvet someljeja iz Nabrežine: če hočete užiti poln okus piva, ga ne pijte iz steklenice Nasvet someljeja iz Nabrežine: če hočete užiti poln okus piva, ga ne pijte iz steklenice Zamejski Slovenec Danijel Lovrečič se je pred 20 leti po naključju seznanil z različnimi tehnikami točenja piva, to pa ga je tako navdušilo, da je postal pivski somelje in znanje o pivu začel širiti med pivoljubce, trgovce s pivom, kulinarične navdušence in gostince.

Dars na lov za graditelji druge cevi karavanškega predora

Čas branja: 1 min
21.12.2017  21:00
Dars na lov za graditelji druge cevi karavanškega predora
Po obeh ceveh karavanškega predora bo promet stekel šele leta 2025; po končani gradnji druge cevi bodo namreč dve leti sanirali sedanjo cev.

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  

Dars je objavil mednarodni razpis za gradnjo druge cevi predora Karavanke. Izvajalca naj bi izbrali v prvi polovici prihodnjega leta, gradnja bo trajala pet let. Razpis je hkrati z Darsom objavil tudi Asfinag, upravljavec avstrijskih avtocest.

V investicijskem programu Darsa je vrednost slovenske strani nove cevi predora Karavanke ocenjena na 151,6 milijona evrov (brez DDV) oziroma 184 milijonov evrov skupaj z DDV. Predor bo predvidoma odprt leta 2023, nato pa bodo dve leti obnavljali zdajšnjo cev, kar pomeni, da se zastojev v turističnih konicah ne bomo znebili do leta 2025. Predor Karavanke proti Avstriji smo zgradili leta 1991 in je do danes ostal edini enocevni predor na slovenskem avtocestnem omrežju. Gre za naš najdaljši cestni predor v skupni dolžini približno osem kilometrov, od tega je dolžina na slovenski strani 3.450 metrov. Skozi predor Karavanke je v 26 letih peljalo več kot 52 milijonov vozil, promet ves čas narašča.

O gradnji predora so se politiki začeli pogovarjati leta 1964, do odprtja cevi pa je minilo 27 let. Vrtanje predora so začeli leta 1986. Gradil ga je SCT pod vodstvom Ivana Zidarja z avstrijsko-nemškim podizvajalcem Polensky & Zöllner.

In koliko je takrat stala gradnja? Predračun je bil narejen v jugoslovanskih dinarjih (dobre 9,5 milijarde), gradnja je potekala v času visoke inflacije in recesije. Po podatkih iz knjige o gradnji predora naj bi zanj skupaj z obrestmi, nadzorom in svetovanjem plačali približno 190 milijonov dolarjev (160 milijonov evrov). Predor so odprli na 1. junija 1991, nekaj dni pred osamosvojitvijo Slovenije.


Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
TRANS-LOG
Infrastruktura
Infrastruktura Ob Darsovem razpisu za gradnjo druge cevi predora Karavanke obujamo spomine: tako je Ivan Zidar gradil prvo cev 1

Promet po obeh ceveh bo stekel šele leta 2025, po končani gradnji bodo namreč dve leti sanirali sedanjo cev

TRANS-LOG
Infrastruktura
Infrastruktura Se je rušenje Darsovih cestninskih postaj s 50 milijonov evrov pocenilo na 30? 10

Ni čudežev: Dars je razpis razbil v dva dela, prvega ocenjujejo na 30,5 milijona evrov

FINANCE
Zakaj dvig minimalne plače in ne znižanje DDV? 2

Če hočete skregati ekonomista levega oziroma desnega prepričanja, jima postavite vprašanje o dvigu minimalne plače

AVTO
Novice
Novice Volkswagen se je ujel v nov poslovni škandal 5

Testiranje z dizelskimi izpusti so opravljali na opicah in ljudeh, v škandal so se ujeli Volkswagen, Daimler in BMW

FINANCE
Članki
Članki Spletna prodaja: meja 22 evrov za pošiljke iz Kitajske bo padla, pravila v EU pa se poenostavila

Reforma evropskega sistema DDV prinaša več novosti: prihodnje leto bodo za mikro in zagonska podjetja, ki po spletu storitve prodajajo v...

FINANCE
Članki
Članki (v grafih) Evropski dolgovi: kaj se je spremenilo v letu dni in kje je Slovenija 15

Slovenija je precej zmanjšala svojo relativno zadolženost (obseg javnega dolga v deležu od BDP), vendar pa je nominalni obseg dolga...

FINANCE
Švabske gospodinje očitno zapravijo več 2

Po oceni nemškega statističnega urada so se prihodki od prodaje na drobno v Nemčiji lani okrepili za približno tri odstotke