Po tem več kot leto dni dolgem preizkušanju koncepta in reševanju tehničnih zapletov je ameriški spletni trgovec Amazon v središču Seattla nazadnje le odprl prvo fizično trgovino brez blagajn Amazon Go.
Ker Amazonova tehnologija avtomatično zaračuna izdelke v trenutku, ko jih kupec vzame s police, kupci iz trgovine odidejo z občutkom, da jim zanje ni bilo treba plačati. Za nakupovanje je treba imeti na pametnem telefonu aplikacijo Amazon Go in odprt račun, povezan s plačilno ali kreditno kartico. Sistem deluje tudi, če uporabnik telefon ugasne.
Stranko v trgovini spremljajo senzorji in kamere s stropa, ki beležijo dogajanje. Izdelke v trenutku, ko jih kupec vzame s police, Amazonova tehnologija avtomatično zaračuna. Če si kupec, potem ko je izdelek vzel s police, premisli, ga lahko vrne, saj tehnologija to potezo zazna in izdelek odšteje z računa. Ni pa priporočljivo pomagati nižjim kupcem, ki z roko ne sežejo dovolj visoko na polico, saj sistem izdelek zaračuna tistemu, ki ga je vzel s police.
Čeprav v trgovini ni blagajn, pa to ne pomeni, da v njej ni zaposlenih. Ti polnijo police, pripravljajo sveže postreženo hrano in kupcem zagotavljajo informacije.
Amazon trgovino brez blagajn oglašuje kot trgovino brez vrst. A vsaj prvi dan napoved, da bo trgovina brez vrst, ni držala. Zanimanje kupcev je bilo namreč tako veliko, da je bila vrsta ob vstopu v trgovino, in ne ob izstopu iz nje.
Pri Amazonu za zdaj svojih načrtov glede širitve koncepta trgovin brez blagajn, na primer na verigo trgovin z zdravo hrano Whole Foods, ki so jo prevzeli lani za 11,4 milijarde evrov, ne razkrivajo.